با ابلاغ بخشنامه مجدد معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران، دریافت کپی مدارک هویتی در بانک ممنوع شد

با ابلاغ بخشنامه مجدد معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران، دریافت کپی مدارک هویتی در بانک ممنوع شد
کدخبر : 28461

معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران، با ابلاغ بخشنامه جدیدی به تمام شعب، مفاد بخشنامه سال گذشته مدیریت امور طرح و برنامه بانک، مبنی بر ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی در شعب را یادآوری و اجرای آن را مطابق ابلاغ مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی، اداره مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران لازم الاجرا اعلام کرد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سال گذشته با ارسال بخشنامه 123819/99 مورخ 25/04/1399 مطابق با ابلاغیه نهاد ریاست جمهوری، دریافت مستندات کاغذی برای افتتاح حساب، درخواست و دریافت تسهیلات، صدور و تحویل دسته چک را ممنوع و پذیرش استعلام الکترونیکی را جایگزین دریافت مدارک کاغذی اعلام کرد.
بر طبق این بخشنامه، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری موظف هستند، اصل مدارک هویتی را با مشخصات اعلام شده افراد حقیقی تطبیق دهند و پس از احراز هویت، با استعلام برخط از سازمان ثبت احوال استعلام، کد رهگیری دریافت کرده و این کد را در پرونده شناسایی اشخاص حقیقی ثبت کنند.
بر اساس این گزارش، بانک مرکزی ج.ا.ا با صدور بخشنامه 353883/00 مورخ 02/12/1400 بر اجرای بخشنامه سال گذشته تاکید و بانک‌ها را موظف به اجرای دقیق این بخشنامه در شعب کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه