پیگیری جدی دستورات خودرویی رئیس‌جمهوری توسط وزارت صمت / افزایش 50 درصدی تولیدات خودرویی در سال آینده قابل تحقق است

پیگیری جدی دستورات خودرویی رئیس‌جمهوری توسط وزارت صمت / افزایش 50 درصدی تولیدات خودرویی در سال آینده قابل تحقق است
کدخبر : 28531

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دستورات ویژه رئیس‌جمهوری پیرامون وضعیت تولید، کیفیت محصولات و شیوه عرضه خودرو در کشور به سرعت در حال پیگیری است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از شاتا: «سیدرضا فاطمی‌امین» در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ شبکه خبر، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری در بازدید از یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور، دستوراتی را صادر کردند که یکی از محورهای آن افزایش میزان تولیدات در سال آینده به سبب وجود فاصله میان تولید و تقاضا بود که در عمل باعث شده قیمت‌ها در بازار نامتعادل باشند و محصولات بالاتر از قیمت واقعی عرضه شده در درب کارخانه‌ها به دست مصرف‌کنندگان برسد.
وی اعلام کرد: امسال تولید خودروی کشور حدود ۹۷۰ تا ۹۸۰ دستگاه خواهد بود و هدف‌گذاری تعیین شده از سوی رئیس‌جمهوری در سال آینده بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه است.
وزیر صمت گفت: پیرو این دستور، موضوع با همه شرکت‌های خودروسازی در کشور به ویژه دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا مطرح و برنامه‌های این شرکت‌ها دریافت شد که شامل برنامه‌های ماهیانه تولید است؛ البته وزارت صمت درخواست برنامه هفتگی نیز داشته تا بتوانیم به شکل جدی‌تری سقف تولیدی تعیین شده را پیگیری و کنترل کنیم.
فاطمی‌امین در خصوص امکان تحقق افزایش ۵۰ درصدی تولیدات خودرویی کشور در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: گلوگاه‌ها در صنعت خودرو پیرامون دو موضوع مشخص است که شامل تولید و تأمین موتور و دیگری تأمین بدنه و رنگ است و اکنوت در هر دوی این گلوگاه‌ها مشکلی در کشور وجود ندارد؛ اگر فرآیند تعریف شده را درست اجرا کنیم، دستیابی به این سقف از تولید به‌طور کامل قابل تحقق است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه