همسویی شرکت‌های تابعه با خطوط کسب‌وکار سال ۱۴۰۱

همسویی شرکت‌های تابعه با خطوط کسب‌وکار سال ۱۴۰۱
کدخبر : 28781

معاون مدیرعامل در امورمالی و مجامع با اشاره به طراحی خطوط کسب‌وکار بانک برای سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: ضرورت دارد شرکت‌های تابعه و گروه مالی بانک کارآفرین نیز متناسب با استراتژی جدید بانک تغییر آرایش داده و با انسجام و یکپارچگی کامل با بانک خدمات مناسبی را برای مشتریان و به‌ویژه مشتریان در حوزه سلامت، غذا و کالاهای اساسی طراحی کنند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین: دکتر «فرشاد محمد پور» معاون مدیرعامل در امورمالی و مجامع با بیان مطلب فوق و با اشاره به افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه بانک تصریح کرد: در دو سال اخیر برنامه تثبیت و توسعه شرکت‌های تابعه را مدنظر داشتیم. در مرحله اول تلاش شد تا شرکت‌ها از منظر شفافیت و ثبات به مرحله خوبی برسند. خوشبختانه گزارش‌های حسابرسی که یکی از شاخص‌های مهم شفافیت است بسیار خوب ارزیابی شد و تمامی شرکت‌های تابعه بانک عملکرد مقبول دریافت کردند که برای بانک‌ها و مؤسسات مالی بسیار حائز اهمیت و ارزشمند است.
وی همچنین افزود: در مرحله بعد تلاش شد تا شرکت‌های تابعه بعد از مرحله تثبیت، توسعه پیدا کنند و بر اساس این رویکرد، در سال گذشته، در تمامی شرکت‌های تابعه، افزایش سرمایه بسیار قابل‌توجهی اتفاق افتاد و به‌طور میانگین بین ۵۰ تا ۱۵۰۰ درصد رشد سرمایه را در شرکت‌های تابعه شاهد بودیم که چنین رشدی بسیار کم‌سابقه است و خوشبختانه با انجام این امر در سال گذشته، شرکت‌ها سوددهی بسیار خوبی داشتند.
معاون مدیرعامل در امور مالی و مجامع افزود: بر اساس قانون موظف به حداکثر تقسیم ۱۰ درصد سود میان سهامداران هستیم که این امر انجام شد و به‌منظور توسعه مالی شرکت‌ها در سال‌های بعد مابقی سود تقسیم نشد تا شرکت‌های تابعه فرصت توسعه بیشتری پیدا کنند.
وی همچنین با اشاره به تعیین خطوط اصلی کسب‌وکار بانک در سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: شرکت‌های تابعه باید هم‌راستا و متناسب سیاست گذاری های بانک برنامه‌ریزی کنند. ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که به‌خوبی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال بیمه کارآفرین در بخش‌هایی همچون بیمه گردشگری سلامت، تجهیزات پزشکی و مواردی ازاین‌دست می‌تواند اقدامات بسیار خوبی انجام دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تصویب و ابلاغ بودجه سال آتی تصریح کرد: جذب منابع کم‌هزینه در بودجه سال آینده هدف‌گذاری شده است. به عبارت روشن‌تر سود و زیان سال مالی آینده بستگی به تحقق این مسئله دارد که این امر نیازمند بسیج همگانی تمامی واحدهای صف و ستاد و به‌ویژه شعب به این خصوص بستگی دارد.
محمدپور همچنین با اشاره به بهای تمام‌شده پول در بانک گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید نحوی باشد که هزینه تمام‌شده پول کاهش یابد. بر همین اساس هر یک از شعب باید مستقلاً تحلیل خود را از هزینه تمام‌شده پول در شعب خود داشته باشند و در صورت بالا بودن هزینه تمام‌شده پول، برای کاهش آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا با یاری خداوند در سال آینده نیز بانکی موفق و سودآور باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه