آمادگی فولاد مبارکه برای حمایت از عرصه‌های دانش‌بنیان

آمادگی فولاد مبارکه برای حمایت از عرصه‌های دانش‌بنیان
کدخبر : 28822

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، گفت: ایجاد زیست‌بوم دانش‌بنیان یک ضرورت است و فولاد مبارکه آماده است تا مثل همیشه از عرصه‌های دانش‌بنیان حمایت کند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از فولاد مبارکه اصفهان: «محمدیاسر طیب‌نیا» مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در دیدار با رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و جمعی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان با تأکید بر ضرورت شناسایی توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای ایجاد زیست‌بوم دانش‌بنیان اظهار کرد: حمایت فولاد مبارکه از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان پیشران صنعت منجر خواهد شد که دیگر صنایع کشور نیز در این مسیر قرار گیرند.
وی افزود: ایجاد مرکز نوآوری و فناوری و اهداف دیگر از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و با نام‌گذاری امسال این موضوع بسیار جدی‌تر پیگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: مجموعه‌های دانش بنیان مرکز تجمع نیروهای دانش‌بنیانی است که ارزش افزوده ایجاد می‌کنند. در بسیاری از کشورهای غربی درصد زیادی از ارزش افزوده خود را از فعالیت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کنند. این اتفاق وقتی می افتد که اکوسیستم نوآوری ایجاد شده و این موضوع با داشتن نقشه دانش‌بنیان و پیاده‌سازی درست آن انجام می شود.
وی اذعان داشت: باید با هم‌افزایی‌ها در این اتفاق رقم بخورد و فولاد مبارکه در مجموع در این عرصه نقشی کلیدی دارد. بسیاری از مسائل در زمینه علمی و دانش‌بنیانی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم با صنعت ارتباط دارند که این مهم، ضرورت طراحی زیست‌بوم را نشان می دهد.
طیب‌نیا تصریح کرد: در این راستا باید نگاهی درست به مسائل داشت و به همین علت فولاد مبارکه در تلاش است تا وارد عرصه‌های جدید کسب و کار شده و به حل مشکلات کشور و استان در این عرصه‌ها بپردازد.
وی عنوان داشت: خسارتی که فولاد مبارکه در محدودیت‌های انرژی داشته خسارتی جبران‌ناپذیر بوده و همکاری در عرصه دانش‌بنیان می‌تواند بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری را به همراه داشته باشد و فولاد مبارکه آماده همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در این عرصه است.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه متذکر شد: حضور مدیران فولاد مبارکه در چنین جلساتی نشان‌دهنده آمادگی این شرکت برای حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان بوده تا بتوانیم در این زمینه مسیر خوبی را طی نموده و اهداف بزرگی را دنبال کنیم.
وی بیان کرد: اصفهان یکی از قطب های مهم صنعت کشور است و باید علاوه بر این به قطب بزرگ دانش‌بنیان نیز تبدیل شود که این موضوع با توسعه صنایع در جهت دانش‌بنیان شدن انجام شود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: اصفهان نیروی دانشی زیادی را پرورش داده و این موضوع امتیازی مهم برای استان است ولی از این پتانسیل باید بیشتر استفاده کنیم تا بتوانیم توسعه بیشتری را در زمینه دانش بنیان رقم بزنیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه به همراه جمعی از معاونین و مدیران این شرکت، به منظور شناسایی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، از تعدادی از این شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، بازدید به عمل آورد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه