شرایط اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در بانک مسکن اعلام شد

شرایط اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در بانک مسکن اعلام شد
کدخبر : 29530

رییس اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک مسکن، شرایط و فرآیند اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در بانک را تشریح کرد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن: «فروغ جان آقایی» با اشاره به شرایط اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج گفت: این تسهیلات به زوج هایی که تاریخ عقد آنها بعد از 1397/01/01 باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌شود. سن متقاضیان نیز نباید از 50 سال بیشتر باشد.
وی افزود: سقف تسهیلات مذکور برای هریک از متقاضیان مبلغ 120 میلیون تومان و با دوره بازپرداخت 10 ساله بوده و برای زوج‌های زیر 25 سال و زوجه‌های زیر 23 سال 150 میلیون تومان است.
رییس اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک مسکن، خاطر نشان کرد: همچنین سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جهت افراد مندرج در مفاد ماده 50 قانون خدمات ایثارگران 2 برابر است.
جان آقایی در خصوص مراحل پرداخت تسهیلات اظهار داشت: پس از ثبت‌نام متقاضیان در سامانه ازدواج بانک مرکزی و معرفی آنها به بانک مسکن در صف انتظار با اولویت تاریخ ثبت‌نام، تعیین شعبه می شوند و پس از آن، پیامک اطلاع‌رسانی جهت مراجعه به شعبه به متقاضیان ارسال خواهد شد.
رییس اداره کل نظارت و ارزیابی اعتباری بانک مسکن ادامه داد: در صورت مراجعه  متقاضی به شعبه و تکمیل مدارک و مستندات مربوطه جهت تشکیل پرونده در مهلت مقرر  در سامانه بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات در اسرع وقت صورت گرفته و مبلغ تسهیلات به‌حساب متقاضی واریز می‌‌شود.
وی تاکید کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج ازاولویت های اصلی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بوده و همیشه میزان آن، بیش از سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی است.
وی یادآور شد: بانک مسکن در سال 1400 با پرداخت 31 هزار میلیارد ریال  در حدود دو برابر سهمیه  ابلاغی بانک مرکزی (16 هزار و 176 میلیارد ریال) تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: این روند در سال جاری نیز ادامه داشته و باوجود عدم تعیین سهمیه بانک‌ها از سوی بانک مرکزی تا این تاریخ، تعداد 3 هزار نفر از متقاضیان تعیین شعبه شده و فرایند اعطای تسهیلات به آنها در دست اقدام است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه