پرداخت تسهیلات بانک مسکن ۱۰۵ درصد رشد داشته است

 پرداخت تسهیلات بانک مسکن ۱۰۵ درصد رشد داشته است
کدخبر : 29720

مدیرعامل بانک مسکن گفت: در سال گذشته توانستیم با پرداخت بیش از 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات، رشد 105 درصدی نسبت به مدت مشابه گذشته را در تسهیلات دهی رقم بزنیم.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن: دکتر «محمود شایان» افزود: جهت تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن، منابع بانک به بیش از 42 درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: سرمایه بانک از 13 هزار به 34 هزار میلیارد تومان افزایش یافت که این مهم ترازنامه بانک را در سال گذشته بهبود بخشید.
دکتر شایان ادامه داد: نرخ کفایت سرمایه بانک مسکن به عنوان تنها بانک دولتی در سال گذشته از استادارد تعیین شده (هشت درصد) که در حال حاضر نیز به بیش از 10 درصد رسیده است.
مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: در طرح نهضت ملی مسکن، تکلیف بانک مرکزی در سال گذشته برای 27 بانک و موسسه مالی و اعتباری، پرداخت 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات و سهم بانک مسکن نیز 63 هزار میلیارد تومان بود که توانستیم با پرداخت بیش از75 هزار میلیارد تومان،فراتر از تکلیف قانونی خود عمل کنیم.وی یادآور شد: میزان پرداخت تسهیلات بانک مسکن از سال 1384تا1394، 55 هزار میلیارد تومان و در سال 1399، 37 هزار میلیارد تومان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه