تشکیل شورای هماهنگی صنعت خودرو برای رفع موانع تولید و افزایش کیفیت

تشکیل شورای هماهنگی صنعت خودرو برای رفع موانع تولید و افزایش کیفیت
کدخبر : 29905

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، تشکیل شورای هماهنگی صنعت خودرو را راهکاری برای تعامل و همکاری بیشتر خودروساز و شبکه تامین برای رفع موانع تولید و افزایش کیفیت دانست.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایکو پرس: دکتر «مهدی خطیبی» در نشست با قطعه سازان کشور، گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح، ایران‌خودرو و سایپا، دو انجمن قطعه ساز و بخش خودروساز خصوصی اعضای این شورا خواهند بود.
وی گفت: لازمه برون رفت از وضعیت فعلی و بهبود فضای منفی علیه خودروسازان و غلبه بر موانع، اتحاد صنعت خودرو و قطعه سازان است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به تعهد این خودروساز برای توقف تولید خودروی دارای کسری قطعه، گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و همکاری قطعه‌سازان، از خردادماه شاهد حذف خودروهای دارای کسری قطعه از فرآیند تولید و افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات ایران خودرو خواهیم بود.
وی ادامه داد: خودرو در ایران بر خلاف سایر کشورها تبدیل به کالای سرمایه ای شده است و ایران خودرو به دنبال این است که با افزایش تولید، سبب تغییر نگرش مردم نسبت به خودرو به عنوان کالای مصرفی شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خاطرنشان کرد: صنعت خودرو در همه جای دنیا، به دلیل ارتباطات پیشین و پسین صنعتی، خدماتی و حجم گردش مالی و نوع تولید، از صنایع مهم و استراتژیک به شمار می‌رود اما در ایران، به دلیل این‌که خودرو کالای سرمایه ای به حساب می‌آید، دارای اهمیت بالاتری است. خودرو در سبد ثروت خانوار جای دارد، اما این اهمیت را برخی افراد یا گروه‌ها چندین برابر جلوه داده و به دنبال ایجاد التهاب در فضای عمومی جامعه هستند.
دکتر خطیبی به پژوهش صورت گرفته در سال ۱۳۸۲ در خصوص تاثیر هزینه های محیطی بر قیمت خودرو اشاره کرد و گفت: در این سال هزینه‌های محیطی تحمیل شده بر ایران خودرو در قالب ۱۸۶ متغیر مانند قوانین مالیاتی و کار و ... بررسی شده که نتایج نشان می دهد با وجود این که هزینه های اعمال شده ارتباطی به ایران خودرو نداشته و صرفا بار مالی را تحمیل کرده است، اما در قیمت محصولات تاثیر داشته است. این روند در ۲۰ سال گذشته ادامه داشته است.
وی گفت: گروه صنعتی ایران خودرو همگام با فرمان رییس جمهوری محترم برای افزایش تیراژ تولید، در سال جاری ۷۵۰ هزار دستگاه انواع محصولات سواری، باری و تجاری تولید و عرضه خواهد کرد.
دکتر خطیبی افزود: به منظور جلب رضایت مشتریان از کیفیت محصولات تولیدی، ۱۶۱ برنامه عملیاتی در زنجیره ارزش تولید و در حوزه‌های تامین، مهندسی، طراحی، فروش و خدمات پس از فروش و لجستیک در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اتحاد استراتژیک ایران خودرو و سایپا گفت: جلسات متعددی برای تشکیل کمیته‌ای مشترک در راستای تعامل و همکاری بهتر برگزار کرده است و تحقق اهداف این همکاری‌ها با جدیت دنبال می‌شود.
گفتنی است، در این نشست که فیض بخش، رییس هیات مدیره ایران خودرو، پورمجیب، قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در توسعه و تولید، دبیر انجمن خودروسازان، نماینده خودروسازان بخش خصوصی نیز حضور داشتند، مدیرعامل ساپکو، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور و مدیران عامل تعدادی از شرکت های قطعه ساز نیز به بیان نظرات خود درباره مسایل مختلف موجود در صنعت قطعه و خودروسازی پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه