سال ۱۴۰۱، سالی متفاوت برای جامعه اقتصادی و تولیدی است

سال ۱۴۰۱، سالی متفاوت برای جامعه اقتصادی و تولیدی است
کدخبر : 29915

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: امسال، سال بسیار خوبی برای کارفرمایان و سرمایه‌گذاران خواهد بود، کاهش پنج درصدی مالیات برای تولید کنندگان و اختصاص ۲۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تولید در بودجه ۱۴۰۱ به تقویت تولید خواهد انجامید.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایکو پرس: «حجت الله عبدالملکی» در همایش بسیج کارگری که با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در سالن اجتماعات ساپکو برگزار شد، الگوی کارگر بسیجی را امیرالمومنین (ع) دانست و با اشاره به این‌که تمام مردم ایران، مدیون جریان کارگری هستند، تاکید کرد: یکی از محورهای اساسی دولت مردمی، توجه به تولید و کار است و بر اساس برنامه دولت، سال ۱۴۰۱، سال بسیار متفاوتی برای جامعه اقتصادی و تولید کشور خواهد بود.
وی با اشاره به افزایش حداقل حقوق کارگری در اسفند ماه سال گذشته، عنوان کرد: افزایش دستمزد قابل قبول برای قشر کارگران، قدرت خرید و توان اقتصادی جامعه کارگری را افزایش خواهد داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: در فروردین ماه امسال نیز میزان تقاضا برای بیمه بیکاری و شکایت کارگران از کارفرمایان نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است و افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ که با توافق جامعه کارگری و پیمانکاران انجام شد، به افزایش کارایی انجامیده و در تورم نقشی نداشته است.
سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران نیز در این همایش، با اشاره به اهمیت بالای سرمایه انسانی در جامعه، گفت: جامعه کارگری، یکی از اقشار تاثیرگذار و بازوان اصلی تولید و رونق اقتصادی به شمار می‌روند، غفلت از نقش‌آفرینی این جامعه بزرگ، پویا و ارزشمند، شایسته نیست.
وی با بیان این‌که جامعه کارگری در دوران مبارزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همواره نقش‌آفرین بوده است، عنوان کرد: بیش از پنج هزار شهید دفاع مقدس از جامعه کارگری تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شده است. این انقلاب در مقابله با استکبار جهانی به پیروزی‌های بزرگی دست یافته و بخشی از این پیروزی‌ها مدیون جامعه کارگری صنعت و تولید است. بنابراین امروز دشمن از ایران اسلامی، انقلاب اسلامی و ملت ایران عصبانی است، زیرا باوجود چهل و دو سال محاصره، تحریم و فشارهای همه جانبه اقتصادی، موفقیت‌های ایران اسلامی روز افزون بوده است.
در انتهای این همایش، از دستاوردها و زحمات مدیران، نخبگان و کارگران جامعه صنعتی تقدیر به عمل آمد و عادل پیرمحمدی، مدیرعامل شرکت ساپکو، به عنوان مدیر نمونه حوزه صنعت خودرو و قطعه‌سازی معرفی شد.
هم‌چنین در آیین تجلیل از بسیجیان و خانواده‌های محترم شهدای جامعه کارگری، از کارگران، نخبگان و مدیران نمونه حوزه‌های مختلف صنعت خودرو، صنایع دارویی، صنعت قطعه‌سازی، دخانیات و سایر شرکت‌های دانش بنیان تقدیر شد.
گفتنی است، هم زمان با هفته کارگر و روز بسیج کارگری، همایش بسیج کارگری با حضور حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی خطیبی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سردار حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و عادل پیرمحمدی، مدیرعامل شرکت ساپکو و امیرهوشنگ روشن آزاده، مدیر حوزه مدیرعامل ایران خودرو در محل سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار شد‌.
در حاشیه این همایش، از نمایشگاه نیازمندی‌های دانش محور صنعتی که با هدف پیوند شرکت‌های دانش بنیان و جامعه صنعتی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و با همت بسیج کارگری استان تهران در شرکت ساپکو برپا شده بود، بازدید به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه