یارانه

واریز یارانه معیشتی جدید از مهر ماه

واریز یارانه معیشتی جدید از مهر ماه
کدخبر : 30124

صادق ستاری‌فرد از پرداخت یارانه معیشتی جدید خبر داد

  به گزارش شمانیوزیارانه شکلی از کمک مالی است که به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می‌شود؛ یا به عبارت دیگر اعطاء کمک مالی به روی یک کالا یا خدمتی که به مردم داده می‌شود جهت افزایش رفاه عمومی جامعه. یارانه سود اقتصادی است که معمولاً دولت‌ها به تولیدکنندگان کالا برای تقویت بازار رقابتی کشورها پرداخت می‌کنند و این یارانه‌ها ممکن است مستقیم یا غیرمستقیم باشد. همچنین یارانه‌ها به دو نوع یارانه‌های صادراتی و یارانه‌های داخلی کشورها تقسیم می‌شوند. یارانه‌های صادراتی مساعده‌های قابل تفویض در نزد شرکتهایی است که دولت به شرط صادرات محصولاتشان این یارانه‌ها را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهد. یارانه‌های داخلی کشورها نیز کمکی است که به صورت غیر مستقیم به مردم پرداخت می‌شود.

 

 

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان مناطق محروم و حاشیه شهرها (باغ دانش‌آموزان) خبر داد و اظهار کرد: اجرای پایلوت این طرح احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه جزئیات این طرح در آینده نزدیک اعلام می‌شود، ادامه داد: پیش‌بینی کردیم طرح باغ دانش‌آموزان از مهر ماه سال 1401 برای حداقل 4 میلیون دانش‌آموز اجرا شود.

ستاری‌فرد با بیان اینکه در تلاش هستیم این طرح به صورت مشارکتی اجرا شود و امیدواریم سایر دستگاه‌ها به ما کمک کنند، افزود: برای اجرای طرح باغ دانش‌آموزان حدود 1100 میلیارد تومان در قانون بودجه پیش‌بینی شده است./ فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه