بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان l معیشت و درمان مشکل اصلی بازنشستگان

افزایش حقوق بازنشستگان l معیشت و درمان مشکل اصلی بازنشستگان
کدخبر : 30128

رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران استان همدان با اشاره به ضرورت بهبود معیشت بازنشستگان اظهار کرد: معیشت و درمان دو مشکل اصلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است.

 مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین بازنشستگان همزمان با حقوق اردیبهشت‌ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد. حال «محمد اسدی» دبیر کانون عالی کارگران بازنشستگان کشور در گفتگو با بازارنیوز پیرامون کم و کیف حقوق مستمری بگیران در سال 1401 اظهار کرد: در حال حاضر حداقل حقوق مستمری بگیران در سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده و حال باید دید و منتظر بود که این مصوبه در هئیت دولت چه سرنوشتی خواهد داشت.
 

دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته افزایش 57.4 درصد حداقل‌بگیران در سال 1401 را یک اتفاق مهم توصیف کرد و گفت: وقوع چنین مسئله‌ای برای جامعه بازنشستگی کشور یک امر بسیار خوب و مثبت است، اما نکته حائز اهمیتی که در این میان باید به آن اشاره کرد این است که دولت در کنار حمایت از قشر بازنشسته و یا کم درآمد کشور، باید تدابیری را بیندیشد که با استفاده از آن مانع از کاهش هر چه بیشتر قدرت خرید جامعه به ویژه بازنشسته و کم در آمد شود.

 

وی تاکید کرد: خوشبختانه جزئیات حقوق بازنشستگان در سال 1401 به گونه‌ای تنظیم شده است که می‌توان این نوید را به قشر مستمری‌بگیر داد که حقوق سال 1401 نسبت به ادوار گذشته ساختار و ماهیتی مناسب به خود گرفته است. یقینادر سال جدید بازنشستگان  حقوقی عدلانه‌تری را دریافت خواهند کرد.

 

حسین قادریان در ششمین روز از هفته کارگر طی مراسمی که با حضور سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و مدیر کل سازمان تامین اجتماعی وجامعه کارگری وجمعی از بازنشستگان ومستمری بگیران استان برگزار شد  گفت: از یاد نباید برد که بازنشستگان، گنجینه ارزشمند و سرمایه اجتماعی هر کشوری محسوب می‌شوند و بازنشستگی در دنیای مدرن امروز، فصلی نو در مسیر زندگی انسان است که سیاستگذاران، مسئولان و صاحبنظران باید با دوراندیشی و همه‌جانبه‌نگری برنامه‌ای بلندمدت، کامل و عملیاتی را برای مدیریت پاسخگویی به نیازهای این دوران طراحی کنند.

 

قادریان گفت: باید طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به درستی اجرا شود.

 

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور 337 کانون شهرستانی، 30 کانون استانی و یک کانون عالی کشور وجود دارد، تصریح کرد: طبق آمار در سطح استان 60 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی عضو کانون هستند .

 

قادریان با اشاره به ضرورت بهبود معیشت بازنشستگان اظهار کرد: معیشت و درمان دو مشکل اصلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی است.

 

وی در ادامه به بیان مشکلات جامعه بازنشسته استان پرداخت و گفت: با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان استان کوچک بودن فضای کانون باعث می شود خدمات مناسب به آنها ارائه نشود.

 

رئیس کانون بازنشستگان استان همدان کمبود فضای درمان برای بیمه شدگان که از عوامل افزایش ویزیت پزشکان است و همچنین گران شدن دارو و خدمات پزشکی و سرگردانی بازنشستگان به علت نبود امکانات آزمایشگاه در بیمارستان ملکی و همچنین نداشتن پزشک متخصص در درمانگاه ها را از دیگر مشکلات بازنشستگان عنوان کرد.

 

قادریان گفت: از دیگر مشکلات بازنشستگان پرداخت وام به افراد بالای 74 سال و کمبود اعتبار وام وهمچنین عدم اطلاع رسانی به موقع از طریق مدیریت ستادی سازمان تامین اجتماعی است.

 

وی تاکید کرد: جامعه بازنشستگان نه چیزی فراتر از قانون می خواهند و نه به کمتر از حق قانونی خود راضی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه