قیمت پراید | قیمت پژو پراید امروز | قیمت پراید چقدر شد؟

قیمت پراید ترمز برید | دلیل افزایش قیمت پراید چیست؟

قیمت پراید ترمز برید | دلیل افزایش قیمت پراید چیست؟
کدخبر : 30256

دو مدل پراید تا امرز با خطوط تولید خداحافظی کردند و توقف تولید سایر مدل ها نیز در شرایطی فرا می‌رسد که تاخت و تاز قیمت‌ها در بازار این خودرو ادامه دارد.

قیمت پراید به طرز بی سابقه ای در حال افزایش است. قیمت پراید برای مصرف کنندگان اهمیت زیادی دارد. پراید خودروی ارزان تلقی می شد که با این افزایش در قیمت پراید تبدیل به خودروی دست نیافتنی شده است.

قیمت پراید در سال ۱۳۷۲ قیمتی بین یک میلیون و ۸۷۰ هزار تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می‌شد. پرایدهای فول صندوقدار نیز در این دوره البته به قیمتی برابر با ۲ میلیون و سیصد هزار تومان فروخته شدند. اما چرا قیمت پراید زنجیره پاره کرده است و افزایش دارد را باید از مسئولان آن پرسید.

قیمت پراید ۱۱۱ امروز سه شنبه 13 اردیبهشت 1401 نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ۲۰۶ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ با یک میلیون تومان افزایش امروز ۱۸۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ با دو میلیون تومان افزایش قیمت امروز ۱۸۱ میلیون تومان بود. تیبا یک میلیون تومان ارزانتر از دیروز بود و ۱۸۹ میلیون تومان به فروش رسید. تیبا دو امروز دو میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و به ۱۹۵ میلیون تومان رسید. اما تیبا دو پلاس امروز یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۲۱۰ میلیون تومان معامله شد.

مهمترین دلایل افزایش قیمت پراید چیست؟

کاهش تولید یکی از دلایل اصلی گرانی پراید است، مادامی که خودروسازان تولید خود را افزایش ندهند و با برنامه‌ریزی درست به دنبال کاهش قیمت تمام شده محصولات خود نباشند، بازار خودرو ساماندهی نمی‌شود. خودرو سازان هم هر چند ماه یکبار با اکتفا به اینکه نرخ تورم رشد داشته، موافقت مسئولان را برای افزایش قیمت خودرو جلب می‌کنند و این چرخه باطل همچنان ادامه خواهد داشت و خودروسازان در بازار انحصاری کشور محصولات خود را گران می‌کنند.

حمایت هوشمندانه از تولید داخل ادامه داد یکی از مهمترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا افزایش مکرر قیمت خودرو در سال‌های اخیر بر بهای سایر کالاها نیز حتی اثر روانی دارد. وزیر صمت باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد، زیرا در افزایش قیمت ۱۸ درصد قیمت خودرو تنها دلایل خودروسازان مبنی بر زیان دهد بودن و… مدنظر قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه