قیمت پراید | قیمت پژو پراید امروز | قیمت پراید چقدر شد؟

واردات خودرو آزاد شود، پراید ۳۰ میلیون تومان می‌شود | مهار قیمت پراید ادامه دارد

واردات خودرو آزاد شود، پراید ۳۰ میلیون تومان می‌شود | مهار قیمت پراید ادامه دارد
کدخبر : 30279

دکتر علی خاکساری،عضو هیات علمی دانشگاه علامه: بدون شک واردات خودرو حتما قیمت خودروی داخلی را کاهش می‌دهد. اما حواستان باشد واردات خودرو را به دست خودروسازان ندهید، آنوقت جنایت رخ خواهد داد

قیمت پراید این روزها بیشتر از روزهای دیگه در حال نوسان است. قیمت پراید ثبات ندارد و در حال افزایش است. قیمت پراید با جهش میلیونی افزایش پیدا می کند و دیگر به قیمت قبل بر نمی گردد. کارشناسان خودرو در پی ثبات قیمت پراید هستند اما تاکنون موفق نشده اند و پیشنهاد آخری که برای کاهش قیمت پراید داده اند واردات خودرو است که این پیشنهاد فقط در مرحله اولیه باقی مانده است و تا اجرایی شود مشخص نیست.

دکتر علی خاکساری بیان کرد: قیمت خودرو در کشور ما ۲۰ برابر ارزش واقعی است و اگر امکان واردات خودرو با شرایط منصفانه و رقابتی انجام شود حتما قیمت خودروی داخلی به میزان واقعی خودش نزدیک می‌شود. 

دکتر علی خاکساری، کارشناس خودرو و عضو هیات علمی دانشگاه علامه اظهار داشت: واردات هر گونه خودرو، چه نو و چه دست دوم به نفع همه اقشار مردم، اقتصاد، صنعت و محیط زیست است.

وی بیان کرد: اگر واردات منصفانه و با تعرفه مناسب انجام شود، حتما قیمت آن هم مناسب می‌شود. البته واردات باید رقابتی باشد و هر کسی از هر نقطه‌ای در جهان که بخواهد بتواند خودرو وارد کند.

این کارشناس خودرو گفت: اگر مثلا انحصار واردات خودرو به دست خودروسازان سپرده شود، نه تنها کمکی به بازار خودرو نمی‌کند بلکه یک جنایت رخ داده است.

خاکساری بیان کرد: قیمت خودرو در کشور ما ۲۰ برابر ارزش واقعی است و اگر امکان واردات خودرو با شرایط منصفانه و رقابتی انجام شود حتما قیمت خودروی داخلی به میزان واقعی خودش نزدیک می‌شود. بدترین خوردوی خارجی ۱۰ برابر از بهترین خودروی تولید داخل با کیفیت‌تر است.

وی افزود: قیمت واقعی خودرویی مانند پراید چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون است و با واردات مدام و ادامه دار خودرو، می‌توان قیمت خودروی داخلی را به این ارقام نزدیک کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علامه بیان کرد: همچنین باید شرایط تولید خودروی شرکت‌های خارجی در داخل کشور بدون مشارکت ایران خودرو، سایپا و وزارت صمت هم فراهم شود.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه