برنامه های شرکت با وجود چالش های بسیار به ثمر نشست

برنامه های شرکت با وجود چالش های بسیار به ثمر نشست
کدخبر : 30458

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان در خصوص پروژه های صرفه جویی در بخش های مواد و انرژی گفت: تعویض لوله های اکران دیگ های اوتیلیزاتور کنوتور شماره دو و سه که صرفه جویی آب را در پی داشت و در جذب چدن به فولادسازی کمک کرد، با موفقیت انجام شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان: «مهرداد تولاییان» در این خصوص، اظهار داشت: با اجرای این پروژه نسبت جذب چدن در مقایسه با سال گذشته ۱۰۳ درصد رقم خورد و همچنین تعمیرات کنورتور سه انجام گرفت که در آستانه راه اندازی است. این اعداد نوید می دهد در کنار صرفه جویی آب در سال ۱۴۰۱ از نظر جذب چدن نیز بتوانیم وضعیت بهتری داشته باشیم و در سال جاری نیز بتوانیم در جذب چدن در فولادسازی، رکورد جدیدی ثبت کنیم و نکته دیگر این که سایر پروژه های تعمیراتی که در برنامه تعمیرات اساسی کارخانه قرار داشت  نیز همه به نحو احسن به سرانجام رسیدند.
وی در خصوص میزان مصرف آب در ذوب آهن اصفهان نیز گفت: این شرکت موفق شد در سال گذشته، کمترین میزان مصرف آب را به نسبت تولید در تاریخ خود داشته باشد به نحوی که میزان مصرف آب صنعتی به فولاد خام سه و هفت دهم متر مکعب شد و میزان مصرف آب صنعتی به چدن تولیدی نیز سه و سه دهم بوده است که این اعداد بهترین رکورد تاریخ ذوب آهن در زمینه مصرف آب به ازای تولید به شمار می روند و البته با اجرای پروژه های توسعه قطعاً در سال های آتی این عدد مجدداً کاهش می یابد.
این مقام مسئول گفت: همه این رویدادهای خوب در سال ۱۴۰۰ با وجود چالش های بسیار به ثمر نشست. کرونا در سال گذشته همچنان ادامه یافت، از روزهای اول سال محدودیت شدید آب را در تابستان داشتیم که محدودیت برق نیز به عنوان چالش دیگر به آن اضافه شد و توقفات بسیاری را به کارخانه تحمیل کرد، کمبود مواد آهن دار که همواره مطرح است و علاوه بر آن مشکلات تامین زغال داخلی در ماه های پایانی سال مطرح شد. با همه این مشکلات، موفقیت های خوبی حاصل شد که نتیجه عملکرد و مدیریت نیروی انسانی حرفه ای ذوب آهن است.
معاون بهره برداری شرکت در خصوص دو هدف اصلی سال ۱۴۰۱ نیز گفت: مرز تولید سه میلیون تن چدن را در ذوب آهن به عنوان یک هدف مهم در دستور کار قرار دادیم و همزمان با افزایش کمی، میزان تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا نیز طبق برنامه حداقل باید به ۸۰۰ هزار تن برسد تا افزایش کمی و کیفی تولید را در کنار همدیگر داشته باشیم.
وی گفت: با توجه به افزایش شدید بهای آب، گاز و برق و به ویژه در ماه های پایانی سال بهای کک و زغال در بازار جهانی افزایش بسیاری یافت و مواد اولیه داخلی هم از افزایش قیمت بی نصیب نماند. پاداش های شرکت درصدی از سود شرکت است و برای این که بتوانیم در سال ۱۴۰۱ اهداف کمی و کیفی را محقق نماییم با توجه به قیمت هایی که عنوان شد باید صرفه جویی را در بخش های مختلف در دستور کار قرار دهیم. بهای گاز و برق در مقایسه با اول سال ۱۴۰۰ تقریباً هشت برابر شده است، قیمت کک و زغال تقریباً دو برابر شده است که همه تاثیر گذار هستند. برای این که بتوانیم کمترین نورم مصرف را داشته باشیم باید بیشترین تولید را رقم بزنیم که همت همه بخش های مختلف شرکت را می طلبد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه