یارانه

واکنش‌ها به سامانه ثبت اعتراض یارانه جدید | چه کسانی یارانه نگرفتند؟

واکنش‌ها به سامانه ثبت اعتراض یارانه جدید | چه کسانی یارانه نگرفتند؟
کدخبر : 30750

دولت دو سازمان برای کسانی که به واریز نشدن یارانه جدید معترض هستند معرفی کرد، اما برخی از آنها می‌گویند اعتراض آنها ثبت نمی‌شود.

به گزارش شمانیوزدر روزهای اخیر یارانه جدید به حساب برخی از مردم واریز شد. در این میان برخی مشمول این یارانه نشدند.حجت الله عبدالملکی، وزیر کار هم معترضان به یارانه جدید را در دو گروه دسته‌بندی کرد که برای پیگیری اعتراض خود باید به دو سازمان جداگانه مراجعه کنند.

دسته نخست کسانی هستند که ازابتدا در فهرست یارانه بگیران حضورنداشتند این گروه باید برای پیگیری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند. درهمین زمینه روابط عمومی این سازمان اعلام کرد که طی روزهای آینده ساز و کار ثبت و پیگیری اعتراضات را به اطلاع عموم  می‌رساند.

 
دسته دوم کسانی هستند که به دهک‌بندی یا قطع شدن یارانه خود اعتراض دارند. این دسته باید از سامانه اینترنتی Hemayat.mcls.gov.ir  و شماره ارتباطی  ۶۳۶۹-۰۲۱ که سازمان وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برای ثبت اعتراض درنظر گرفت، استفاده کنند.
امکان ثبت اعتراض وجود دارد؟
برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز اعلام کردند که در  این سامانه‌ها گزینه ثبت اعتراض وجود ندارد و نتوانستند اعتراض خود را ثبت کنند. نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در ادامه می‌خوانید.

«توی سایت میزنه مشمول دریافت هستید، ولی واریزی برای من نیومده. این یارانه جدید ریخته نشد. مشکل کجاست؟»

«ما خانواده ۴ نفره هستیم که نفر چهارم بهمن ماه متولد شده است. مبلغ واریزی ۱۱۶۵۰۰۰ تومان واریز شد. این برای خانواده ۳ نفره محاسبه شده یا ۴ نفره؟ در قسمت اعتراض وقتی شماره ملی نفر چهارم خانواده زده می‌شود. پیغام سامانه اشتباه بودن کد ملی است؟»

«کارمند هستم با سه تا فرزند. از سال ۹۴ یارانه‌ام قطع شده و الان هم کمک معیشت به حسابم واریز نشده. در سایت هم امکان ثبت اعتراض نیست.»

«اصلا نمیشه اعتراض ثبت کرد.»

چه کسانی یارانه جدید نگرفتند؟

برخی هم می‌گویند نه دارایی دارند و نه حقوق بالا، اما همچنان یارانه جدید برای آنها واریز نشده است.

«خوش به حالم با ۵ میلیون حقوق سه نفر، شدم دهک دهم.»

«من زن سرپرست خانواده هستم. چرا ما رو دهک‌های بالا قرار دادن؟ یه سایت هم دادن برای اعتراض وقتی وارد میشی اصلا گزینه ثبت اعتراضات نداره.»

«تا حالا معیشتی خودم و بجه‌هام رو میگرفتم. بیکار هستم و بیماری ریه و فشار خون هم دارم، ماهی ۲ میلیون هم اجاره خونه میدم، این پول رو برای من نریختن.»

«کارگری هستم که تو معدن کار میکنم. ۱۰روز پیش ازم به عنوان کارگر نمونه تجلیل شد. امروز یارانه مو قطع کردن. رفتم سایت نگاه کردم نوشته من ماهیانه۳۱میلیون درامد داشتم. درحالی که حقوقم ۷تومن هست. نه خونه دارم نه حساب بانکی. یه ماشین کهنه دارم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه