رپرتاژ آگهی//

آیا کنکور سراسری 1401 به تعویق می‌افتد؟

آیا کنکور سراسری 1401 به تعویق می‌افتد؟
کدخبر : 30910

آیا ویروس کرونا باز هم موجب تعویق کنکور سراسری خواهد شد؟ این سؤالی است که ذهن بسیاری از داوطلبان این آزمون و حتی والدین را به خود مشغول کرده است.

آیا ویروس کرونا باز هم موجب تعویق کنکور سراسری خواهد شد؟ این سؤالی است که ذهن بسیاری از داوطلبان این آزمون و حتی والدین را به خود مشغول کرده است. در ادامه این مطلب به این سؤال مهم جواب  می‌دهیم. زمان برگزاری آزمون سراسری 1401، احتمال دارد به علت‌های مختلفی مثل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا مانند سال‌های اخیر با تغییراتی مواجه شده و به یک‌زمان دیگر موکول شود. یکی از تصمیمات سازمان سنجش و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا بیشتر کردن روزهای برگزاری کنکور است. در صورت مهار نشدن این ویروس احتمال دارد دوباره کنکور به تعویق بیافتد.

تعویق کنکور سراسری 1401

کنکور سراسری رقابت عظیمی است که جامعه آماری فراوانی دارد و این مسئله می‌تواند حساسیت نحوه برگزاری آن را بیشتر از قبل مورد توجه قرار دهد. با استفاده از حسابان یازدهم تست خیلی سبز، ریاضی جامع کنکور تجربی مهر و ماه و ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز می‌توانید در این رقابت سربلند باشید. ستاد ملی مبارزه با کرونا با یاری بقیه سازمان‌ها مانند وزارت بهداشت، وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور، نهادهای تصمیم‌گیری درباره وقت برگزاری آزمون سراسری است و هدف آن بر مبنای برگزاری هرچه بهتر و ایمن‌تر این رقابت برای حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از شیوع بالاتر بیماری کرونا تنظیم‌شده است.

به تعویق افتادن کنکور سراسری در سال 99

در سال‌های اخیر مخصوصاً کنکور سراسری 99، به دلیل وخیم شدن وضع اپیدمی ویروس کرونا در کشور، تعویق و عقب افتادن زمان اجرای کنکور سراسری را شاهد بودیم ولی بر اساس آخرین اخبار رسیده از اطلاعیه‌های وب‌سایت سازمان سنجش آموزش ایران و طبق مندرجات دفترچه ثبت‌نام این آزمون، اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای پیش نیاید، آزمون سراسری 1401 برای پنج گروه‌های آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان خارجه در بازه زمانی 8 تا 11 تیرماه برپا خواهد شد. اما برای کاهش استرس در دروسی مانند ریاضیات رشته تجربی و حسابان بهتراست کتاب های کمک درسی مانند:  ریاضی جامع کنکور تجربی مهر و ماه، ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز و حسابان یازدهم تست خیلی سبز را مطالعه کنید.

12

زمان برگزاری کنکور تجربی

کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه 10 تیر 1401 برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری کنکور ریاضی

آزمون سراسری گروه آزمایشی ریاضی فیزیک صبح روز پنجشنبه 9 تیرماه سال 1401 برگزار خواهد شد.

در چه صورت برگزاری کنکور به تعویق نمی‌افتد؟

اظهارات تازه سخنگوی وزارت بهداشت حاکی از آن است که برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۱ در زمان مقرر وابسته به شرایط شیوع کرونا است. بر اساس تجربه‌ای که از سرعت و میزان موج چهارم کرونا در کشور داریم تعویق کنکور سراسری در سال 1401 زیاد غیرمحتمل نخواهد.

سال گذشته آزمون سراسری در زمان مقرر برگزار شد و پس از کنکور هم آمار ابتلا در بین کنکوری‌ها زیاد بالا نبود و این مسئله نشان داد نگرانی‌ها در مورد سلامت متقاضیان زیاد موجه نبوده است. ولی وضعیت ویروس کووید ۱۹ امسال فرق بسیاری با سال قبل دارد و سرعت انتقال و مرگباری آن با جهش‌هایی که در آن اتفاق افتاده بسیار بالاتر رفته است.

بااین‌حال، دقت کنید که رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی مانند به کار بردن ماسک مناسب، شیلد، ضدعفونی کردن دست‌ها به‌وسیله الکل، به همراه داشتن دستکش بهداشتی، بطری آب‌معدنی شخصی و مسائلی از این قبیل در زمان شرکت در جلسه آزمون سراسری 1401، اقدامی تأثیرگذار برای حفظ سلامت خودتان و بقیه متقاضیان است. با کمک ریاضی جامع کنکور تجربی مهر و ماه آزمون خود را با موفقیت انجام دهید.

مخالفان تعویق کنکور 1401

مخالفان تعویق کنکور می‌گویند با تعویق این آزمون حق آن‌ها ضایع خواهد شد، برای نمونه شخصی نوشته بود: صداها از جاهای گرم بلند شده است. افراد پشت‌کنکوری که یک سال تلاش کرده باشید ندارید. سرنوشت تعدادی بچه است. این تنها شما نیستید که متوجه شده‌اید بازار کار خراب و فارغ‌التحصیلان هزاران مسئله ‌دارند و بهترین شیوه گزینش کنکور نیست. بله خیلی خوب می‌شد اگر کرونا نبود اما چشم‌انداز روشنی نیست. بهتر است کنکور در زمان مقرر برپا شود و تلاش شود کمترین خطر وجود داشته باشد. امتحانات نهایی برگزار شد و مسئله‌ای به وجود نیامد. انشاا... این آزمون هم برگزار می‌شود.

13

تعویق در تاریخ برگزاری کنکور ۱۴۰۱ می‌تواند برای خیلی از متقاضیان، مخصوصاً برای افرادی که در آزمون‌های آزمایشی جزو رتبه‌های خوب بوده‌اند و درصدهای خوبی را در دروس متنوع به دست آورده‌اند، یک نوع مشکل باشد؛ زیرا اصولاً برنامه‌ی این دسته از اشخاص در زمان کنکور بانظم و ترتیب پیش رفته است و به وجود آمدن هر نوع تغییر در رویه برنامه‌هایشان، ممکن است موجب از دست دادن روحیه و عدم مدیریت رویه گذشته شود.

موافقان تعویق کنکور 1401

برخی از موافقان به تعویق افتادن کنکور توصیه کرده‌اند که با به خاطر اوج‌گیری کرونا ویروس آزمون سراسری در تاریخ دیگری برپا شود. این مسئله از هم‌اکنون زنگ خطر را برای پنجمین موج این بیماری به صدا انداخته است. متقاضیان آزمون سراسری ۱۴۰۱ هم‌اکنون با این مسئله درگیر هستند که امسال هم باید کنکور را در موج دیگری از بیماری کرونا و با به خطر افتادن زندگی‌شان برگزار نمایند؟

بعضی از متقاضیان هم از آموزش‌های آنلاین شکایت داشته و گفته بودند که این نوع آموزش به‌اندازه کافی برای آن‌ها مناسب نبوده است.

 البته برخی موافقان بر این باور هستند که اگر کنکور به تعویق بیفتد احتمالا دروس سخت را با کتاب های ریاضی جامع کنکور تجربی مهر و ماه، ریاضی رشته تجربی جامع کنکور خیلی سبز و حسابان یازدهم تست خیلی سبز باز هم مرور خواهند کرد و نتیجه‌ای بهتر خواهند گرفت.

استرس ناشی از تعویق کنکور 1401

کرونا این ویروس بسیار پرخطر یکی از مسائلی که تحت شعاع خود قرار داده، کنکور سراسری است. بسیاری از اشخاص اعتقاد دارند ازآنجایی‌که ممکن است کرونا موجب به تأخیر افتادن زمان آزمون سراسری شود، بنابراین متقاضیان فرصت بیشتری برای مطالعه و کسب نتیجه مناسب را خواهند داشت اما در عمل می‌بینیم که این‌طور نیست.

استرس ناشی از تعویق کنکور که مرحله‌ای مهم برای جوانان کشور است این روزها با استرس ناشی از موج‌های ویروس کرونا، تعطیلی مدارس، کلاس‌های کنکور، کتابخانه و قرنطینه طولانی‌مدت خانگی بیشتر شده است. ولی متقاضیان باید به این مسئله واقف باشند که باز هم وضعیت برای همه یکسان است و آن‌ها با مطالعه درست و کنترل کردن استرس خود می‌توانند به نتیجه‌ای مناسب خود برسند.

هم‌اکنون بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری مخالف تغییر در زمان کنکور هستند و برخی دیگر سلامت جسمانی خود و خانواده‌هایشان را در اولویت نخست گذاشته‌اند و برگزاری این آزمون در زمان مقرر به خاطر وجود ویروس کرونا در کشور دغدغه‌ای دارای اهمیت می‌دانند.

 

سخن آخر تعویق کنکور

درنهایت تاریخ برگزاری کنکور هرزمانی باشد، چه تعویق داشته باشد و چه نه متقاضیان باید با برنامه‌ریزی مناسب و منطقی و حفظ روحیه، رویه معقول و طبیعی مطالعه‌ی درس‌ها را مانند دوران قبل از انتشار ویروس کووید ۱۹ پیش بگیرند و نباید بگذارند هیچ‌گونه تغییری درراه کنکور، مشکلی در اهدافشان به وجود آورد. یک متقاضی سخت‌کوش در هر وضعیتی که باشد، هیچ‌وقت از برنامه‌ها و تلاشش دست نخواهد کشید.

البته باید دقت داشته باشید که حتی اگر تعویق کنکور سراسری انجام شود روحیه خود را حفظ کنید و اصلاً نگران نباشید. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله و خونسردی آزمون خود را با موفقیت پشت سر بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه