ثبت‌نام متقاضیان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز سه‌شنبه / مهلت یک هفته‌ای و افزایش ۱۰ برابری عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

ثبت‌نام متقاضیان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز سه‌شنبه / مهلت یک هفته‌ای و افزایش ۱۰ برابری عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو
کدخبر : 30994

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه میز اقتصاد چگونگی آغاز به‌کار سامانه یکپارچه خودرو را تشریح کرد و از فرصت یک‌هفته‌ای امکان ثبت‌نام متقاضیان خرید خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز سه‌شنبه، خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایکو پرس: «عبدالله توکلی لاریجانی» بابیان این مطلب افزود: پیرو بند پنج دستورات هشت بندی رییس‌جمهوری در خصوص شفاف‌سازی عرضه خودرو، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از امروز (یکشنبه) کار خود را آغاز کرده است.
وی بابیان این‌که بخشنامه‌های فروش در این سامانه قرار می‌گیرند، ادامه داد: از روز سه‌شنبه ثبت‌نام متقاضیان خرید خودرو انجام خواهد شد.

مهلت یک‌هفته‌ای برای ثبت‌نام متقاضیان خودرو

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برای این‌که تقدم و تأخری وجود نداشته باشد و متقاضیان با خیال راحت و بدون عجله ثبت‌نام کنند در این سامانه تا یک هفته فرصت ثبت‌نام داده می‌شود، پس‌ از این فرصت، در صورتی‌که میزان تقاضا بیشتر از ظرفیت اعلام‌شده باشد، وارد فرآیند قرعه‌کشی (تحت نظارت سازمان حمایت) می‌شویم.
توکلی لاریجانی در خصوص سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، ادامه داد: در این سامانه به نفع مشتریان و برای افزایش رضایتمندی آنها، موضوع عرضه چند برابری خودرو نسبت به دفعات قبل به‌صورت شفاف در نظر گرفته‌شده است.
وی همچنین با اشاره به ارایه فرصت کافی برای ثبت‌نام، بیان کرد: متقاضیان با خیال راحت ظرف مدت یک هفته اقدام به ثبت‌نام کنند و فرآیند به‌صورت شفاف تحت نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیری خواهد شد.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت بابیان این‌که تمامی عرضه‌های خودروهای سواری کشور از طریق سامانه تخصیص یکپارچه انجام می‌شود، تصریح کرد: تمام خودروسازان بخش دولتی و خصوصی در این سامانه به‌صورت شفاف اقدام به عرضه محصولات خود به مشتریان و متقاضیان خرید خودرو می‌کنند.

حق انتخاب متقاضیان با عرضه همه محصولات خودروسازان

توکلی لاریجانی، داشتن حق انتخاب را از ویژگی‌های این سامانه دانست و ادامه داد: دفعات قبل برخی از خودروسازان از این روش استفاده می‌کردند و یا بخشی از تولیدات خود را عرضه می‌کردند، اما اکنون یک حق انتخاب متنوع با عرضه همه محصولات خودروسازان برای متقاضیان ایجادشده است.
وی، رویکرد اصلی در وزارت صمت را افزایش توان تولید خودروسازان دانست و اضافه کرد: با پایش انجام‌شده میزان خودروهای کف پارکینگ (ناقص) به‌شدت کاهش‌یافته است، زمانی نزدیک به ۲۰۰ هزار خودروی ناقص در کف پارکینگ خودروسازان داشتیم که اکنون به کمتر از ۵۰ هزار خودرو رسیده است.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت با یادآوری این‌که آمار تولید نباید شامل خودروهای ناقص باشد، گفت: از خودروسازان خواسته‌شده که به سمت تولید عبور مستقیم بروند و تولید ناقص انجام ندهند.

۸۰ درصد تولیدات دو خودروساز بزرگ کشور عبور مستقیم است

توکلی لاریجانی، ادامه داد: اکنون ۸۰ درصد تولیدات دو خودروساز بزرگ کشور به‌صورت عبور مستقیم است، یعنی خودروهای تولیدی آن‌ها قابلیت عرضه به بازار را دارند و مشمول خودروی کف پارکینگ (ناقص) نیستند.
وی با اعلام این‌که افزایش عرضه در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با تمهیدات انجام‌شده میسر خواهد بود، تاکید کرد: میزان عرضه در همین عرضه‌ای که این هفته انجام می‌شود چند برابر (نزدیک به ۱۰ برابر) دوره‌های قبلی عرضه هر خودروساز است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه