عرقیجات دارویی

بازدید نماینده یونسکو از واحد نمونه تولید عرقیجات دارویی

بازدید نماینده یونسکو از واحد نمونه تولید عرقیجات دارویی
کدخبر : 31146

رییس دپارتمان بانوان خوراک شناسی یونسکو و هییت همراه از واحد نمونه صنعتی تولید کننده عرقیجات بازدید کرد.

به گزارش رصد اقتصادی ؛ سید مازیار شفاهی مدیر واحد صنعتی با اعلام خبر فوق افزود : در راستای تحقق شعار سال ، جهاد تبیین و توسعه اقتصادی ،  واحد صنعتی نویان داروی سلامت گلستان ، موفق به  تولید عرقیجات دارویی بصورت دانش بنیان و کاملا صنعتی گردید . 

دکتر دنیا اخگری 

 رییس دپارتمان بانوان خوراکشناسی سازمان بین المللی بونسکو و هییت همراه در بازدید  از واحد نمونه تولیدی اظهار داشت :  بررسی امنیت غذایی و سلامت  یکی از مهم ترین محورهای  این صنعت می باشد و غذا و تغذیه یکی از ابعاد اساسی زندگی، سلامت و همچنین رفاه جامعه است. امنیت غذایی از معیارهای توسعه انسانی بوده و دستیابی به آن از اهداف اصلی هر کشور به شمار می رود. موجود بودن و عرضه غذای سالم و کیفی، سهولت دسترسی و قدرت خرید از ارکان امنیت غذایی می باشد    . 

همچنین ؛ سوزان آذری مدیر واحد تحقیق و توسعه اغلام کرد : این واحد دانش بنیان صنعتی ، در زمینی به مساحت ۳هزار و پانصد متر با تولید عرقیات و اسانس گیاهی مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا به بهره برداری رسید. همچنین این واحد صنعتی دارویی با داشتن آزمایشگاه مجهز به آخرین تکنولوژی روز در سه قسمت آزمایشگاه گیاهی، آزمایشگاه شیمیایی و آزمایشگاه میکروبی برای ارتقا و حفظ کیفیت همواره در تلاش است تا با اشتغالزایی و تولید دانش بنیان ،  ضریب سلامت  جامعه را افزایش دهد . 

DSC02456

سید مازیار شفاهی مدیر مرکز دانش بنیان خاطر نشان کرد: توسعه پایدار کشور‌ها در هزاره سوم با محوریت دانش بنیان امکان پذیر است یعنی 

دانش و خلاقیت جایگزین راهبری منابع طبیعی و کارایی نیروی کار فیزیکی به عنوان منبع ایجاد ثروت و رشد اقتصادی شده است.

امروزه کشوری در اقتصاد دنیا قدرتمندتر است که توانایی تولید دانش بیشتر، اکتساب دانش بیشتر و به کارگیری دانش بیشتر را داشته باشد.

 شرکت‌های دانش بنیان در حل نیاز‌های کشور و صادرات نقش اصلی را دارند و قرار است تا سال ۲۰۲۵ بیست درصد از اقتصاد کشور از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین و مدیریت شود.

عمده فعالان و بازیگران اصلی فضای اقتصادیِ مبتنی بر نوآوری و اقتصاد دانش بنیان هم جوانان هستند و جامعه دانشگاهی و دانشجویی ایران در کنار دانشگاه ها؛ مزیت و ظرفیت بی نظیر برای توسعه اقتصاد دانش بنیان است و این روند ادامه خواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه