شیری در جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی:

پست بانک ایران امروز، جایگاه ویژه‌ای را در بین مدیران ارشد کشور دارد

پست بانک ایران امروز، جایگاه ویژه‌ای را در بین مدیران ارشد کشور دارد
کدخبر : 31514

مدیر عامل بانک در جلسه شورای اداری مدیریت شعب استان آذربایجان شرقی با اشاره به جایگاه حساس پست بانک ایران در بین مدیران ارشد استان‌ها گفت: پست بانک ایران امروز به لحاظ ماموریت‌ها، حضور در نقاط کور اقتصادی، خدماتی که به ذی‌نفعان خود می‌دهد و شفافیتی که در سیستم آن وجود دارد جایگاه ویژه‌ای را در بین مدیران ارشد کسب کرده است و هرگونه تغییر و جابجایی در بانک، با واکنش مدیران ارشد استان‌ها روبرو می‌شود.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران: «بهزاد شیری» با بیان اینکه پست بانک ایران سازمانی متفاوت از سایر بانک‌های کشور است، تصریح کرد: پست بانک ایران یک بانک دولتی و خصوصی است که سهام آن در بورس است و به همین لحاظ باید به ذی‌نفعان که سهام داران آن هستند توجه داشته باشیم و بدانیم آنها به انتفاع و سود سهام نگاه می‌کنند و به همین دلیل باید همیشه مدیریت سهام را در نظر داشته باشیم.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه با مدیریت سهام، باید سهام داران را در بانک حفظ کرد، ادامه داد: یکی از ذی‌نفعان ما دولت است. دولت به دنبال سود نیست بلکه به دنبال توسعه خدمات بانکی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور است که ماموریت بانک است و در کنار آن باید به ماموریت دیگر خود که حمایت از فعالان حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش‌بنیان است توجه داشته باشیم.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه بازنشستگان بانک گروه دیگری از ذی‌نفعان بانک هستند، خاطرنشان کرد: این همکاران 30 سال در بانک زحمت کشیده‌اند و انتظار دارند بانک در حد ضوابط و مقررات مساعدت‌هایی به آنها داشته باشد و پیشرفت بانک آنها را نیز خوشحال می‌کند و در نهایت کارکنان گروه آخر ذ‌ی‌نفعان بانک هستند که منافع آنها نیز جدا از دریافت حقوق و دستمزد باید حفظ شود که بخشی از آن ایجاد شرایطی برای ارتقا و رشد سازمانی است و باید از ظرفیت کارکنان به صورت کامل استفاده شود.
شیری ادامه داد: در هیات مدیره بانک به دنبال این هستیم که منافع باجه‌های بانکی روستایی را در قالب ضوابط و مقررات افزایش دهیم و رئیس باجه خدمات بانکی بداند در صوتی که از دستورات رئیس شعبه ناظر تخطی کند از منافع باجه کم می شود به عبارت دیگر ریسک خطا بالا رفته است.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه ماموریت بانکداری خرد پست بانک ایران باید از طریق باجه‌ها مدیریت شود، تصریح کرد: در این صورت شعبه دیگر درگیر پرونده‌های خرد نمی‌شود، بانکداری شرکتی و تماس با مشتریان عمده را انجام می ‌دهد و این برنامه را با تشکیل کارگروه‌هایی از طریق پرونده‌های دیجی کالا در برخی شعب آغاز کرده‌ایم و چشم انداز اجرای کامل آن را در سال 1404 در نظر گرفته‌ایم.
شیری با بیان اینکه برای تکمیل نیروی انسانی بانک تلاش‌های زیادی شده است، اظهار کرد: بانک توانسته مجوزی بگیرد که به ازای هر کارمند بازنشسته یک نفر را استخدام کند و این ایجاد یک ظرفیت است و در حال حاضر با کمکی که قانون برای تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی ایجاد کرد نسبت نیروهای قراردادی به رسمی بانک به 47 درصد رسیده است.
وی افزود: در بانک، هیچ تفاوتی بین نیروهای رسمی و قراردادی وجود ندارد و تمام توجه ما برای ارتقا، به عملکرد کارکنان مرتبط است.
مدیرعامل بانک با اشاره به افزایش 10 درصدی افزایش احکام اداری مصوب هیات وزیران در سال جاری گفت: این رقم در مقابل تورم بالا واقعا کم است ولی نمی توانم احکام را به صورت قانون کار اصلاح کنیم و از طرف دیگر برای پرداخت رفاهیات نیز قوانینی را ابلاغ کرده‌اند که از 10 درصد و پرداختی سال گذشته بیشتر نشود و ما اعتقاد داریم که باید به معیشت همکاران توجه کنیم و به روش‌های مختلف آن را اصلاح کرده‌ایم زیرا در قالب احکام و رفاهیات نمی توانیم تغییری ایجاد کنیم و باید این تغییرات را به عملکرد بانک مرتبط کنیم و از ظرفیت‌های بودجه بانک برای پرداختی ها به همکاران استفاده کنیم.
شیری با تاکید بر اینکه هیات مدیره بانک به وضع معیشت کارکنان توجه ویژه‌ای دارند، خاطرنشان کرد: رشد سازمان در کنار مجموعه همکاران اتفاق افتاده و بنابراین کارکنان بدانند که ما به وضعیت معیشت آنان توجه داریم تا فشار تورم بر زندگی آنها کمتر تاثیر بگذارد.
وی با بیان اینکه آینده اقتصادی بخش‌های فناوری اطلاعات و روستایی بسیار روشن است و اقتصاد روستایی یکی از حوزه‌های اقتصادی با رشد پایدار است، افزود: وضعیت شعب و باجه‌های خدمات بانکی روستایی بهتر می‌شود و افتخار رشد و ترقی مجموعه نصیب همه کارکنان می‌شود.
بالاترین مقام اجرایی بانک با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌های تراز اول کشور است، گفت در بسیاری از جلسات عملکرد این استان را برای سایر استان‌ها به عنوان نمونه عملکرد موفق اعلام کرده‌ام و باید در برنامه کمی امسال به بهره‌برداری از ظرفیت ضمانت‌نامه‌ها که درآمدهای غیر مشاعی بیشتری ایجاد می کند در کنار طرح سفیران توجه شود تا نام این استان در بین رتبه‌های برتر کشور حفظ شود.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه اسماعیل صادقی مدیر شعب استان آذربایجان شرقی گزارشی از عملکرد شاخص‌های مختلف استان ارائه کرد و در ادامه جلسه، همکاران ستادی و شعب استان، مشکلات، پیشنهادها و موضوعات مختلف حوزه اجرا را با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک در میان گذاشتند.
همچنین در این جلسه سید اصغر جلیلی نیا رئیس هیات مدیره و فرهاد بهمنی عضو هیات مدیره، حسین ملک معاون توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی، علیرضا واحد پور مدیر امور استانها و بازاریابی و مسعود مهدوی رییس اداره کل بررسی و نظارت‌ بر طرح ها در مورد موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود مطالبی را مطرح کرده و به سوالات همکاران پاسخ دادند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه