رپورتاژ آگهی/

خطر!! در صورت ندانستن این موارد لیزر موهای زائد را انجام ندهید!!

 خطر!! در صورت ندانستن این موارد لیزر موهای زائد را انجام ندهید!!
کدخبر : 31594

لیزر موهای زائد یکی از کارهای واجبی است که امروزه هر خانمی به آن نیاز دارد، هر چند اکنون آقایان زیادی نیز به لیزر موهای زائد برای بهتر دیده شدن روی آورده اند.

 

در این مقاله سعی داریم تمام سوالات ذهن شما را در مورد لیزر موهای زائد پاسخ دهیم. این مقاله توسط سایت کارمانیا طب وارد کننده دستگاه های لیزر مو و نمایندگی خرید دستگاه لیزر تیتانیوم جمع آوری و تهیه شده است پس با ما همراه باشید.

قبل از هر چیزی ابتدا میخواهیم از یک نقل قول شروع کنیم. لیزر موهای زائد از زمانی که یک بچه در کلاس شیمی در مورد سبیل من نظر داد، در لیست کارهای واجب من بود. (من اهل جنوب ایتالیا هستم و فولیکول‌های موی قوی دارم) چه می‌توانم بگویم؟ بدیهی است که آن بچه یک آدم بدرفتار بود و درواقع داشتن موی بدن هیچ مشکلی ندارد و چیز عجیبی نیست. اما این واقعیت باقی ماند که با بزرگ‌تر شدن، همچنان می‌خواستم موهای بدنم از بین برود. با این حال، وقتی بالاخره به آن رسیدم، سؤالات زیادی داشتم. آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟ چند جلسه برای لیزر نیاز است؟ آیا لیزر برای همه پوست ها مناسب است؟ و کلی سوال دیگر که ذهن مرا درگیر کرده بود. 

لیزر موهای زائد نسبت به سایر روش‌های داخل آرایشگاه و روشهای سنتی مانند اپیلاسیون و اصلاح با تیغ پیچیده‌تر است، به همین دلیل قبل از رزرو وقت برای لیزر موهای خود باید به موارد زیر توجه کنید.

 

لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

 

الن مارمور، پزشک متخصص پوست در نیویورک ، می‌گوید لیزر موهای زائد را به عنوان یک بازی ویدیویی در نظر بگیرید. لیزر به دنبال رنگدانه در پوست شما است که معمولاً در پایه فولیکول مو یافت می شود. او می‌گوید هنگامی که لیزر ریشه فولیکول مو را که سلول‌های بنیادی موی شما را در خود جای می‌دهد، پیدا می‌کند، «سپس لیزر به آن تابیده گرم شده وآن را منفجر می‌کند سپس ریشه مو می میرد و مو می ریزد.

از آنجایی که لیزر با جستجوی رنگدانه کار می کند، بهتر است زمان مناسبی برای انجام لیزر انتخاب کنید. اساساً، شما می خواهید میزان رنگدانه ها را در پوست خود محدود کنید، که رنگدانه های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز شامل آن میشود که این خبر خوبی نیست. دیوید کیم، پزشک متخصص پوست در یونیون اسکوئر می‌گوید: «بدن بیماران کمتر در زمستان و بهار توسط خورشید برنزه می‌شوند. اگر برنزه شده باشید، انرژی لیزر می‌تواند علاوه بر فولیکول‌های مو توسط پوست شما جذب شود و باعث سوختگی یا تاول شود و آثار بدی بر جای بگذارد.

اگر نوع پوست شما 3 یا بالاتر در مقیاس فیتزپاتریک است (که هم رنگ پوست و هم قومیت را در نظر می گیرد) ممکن است به لیزر خاصی نیاز داشته باشید. دکتر کیم از دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم استفاده میکند که یک لیزر با سه طول موج است. او می‌گوید: «از طول موج 1064 نانومتری استفاده می‌کند که برای بیمارانی که پوست تیره‌تری دارند، بسیار ایمن‌تر و مؤثرتر است». در مقابل، از موج الکساندرایت برای بیمارانی با نوع پوست روشن تر استفاده می کند که از طول موج 755 نانومتری استفاده می کند. این طول موج کوتاهتر قوی تر است و برای پوست با رنگدانه کمتر مناسب تر است. دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم با سه طول موج دایود، الکس و اندیاگ مناسب برای هر نوع پوستی میباشد.

در هر صورت، قطعاً به جلسات متعددی برای حذف موهای زائد نیاز خواهید داشت، اگرچه این به عوامل مختلفی از جمله رنگ پوست، نوع مو و محل بدن، نوع لیزر، تنظیمات و قدرتی که با آن استفاده می کنید بستگی دارد. دکتر مارمور می گوید: نوع دستگاه لیزر و حتی سال ساخت آن در میزان جوابدهی و تعداد جلسات شما متغیر است. 

Capture

 

چگونه برای لیزر موهای زائد آماده شویم؟ 

 

اکنون برای شما سوال پیش می آید برای آماده شدن برای لیزر چه کارهایی را باید انجام داد؟ برای اینکه لیزر کار خود را انجام دهد به ریشه های فولیکول دست نخورده نیاز دارید، بنابراین قبل از جلسه لیزر از اپیلاسیون، موچین، نخ زدن یا هر چیز دیگری که موها را ریشه را از بین می برد خودداری کنید. دکتر کیم می‌گوید: یک تا دو روز قبل از درمان نواحی را بتراشید، نه روز درمان.

همچنین، محدودیت های آفتاب را در نظر بگیرید. دو هفته قبل از قرار ملاقات، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید، به خصوص اگر موهایتان را در نواحی در معرض آفتاب مانند صورت، گردن، سینه، پشت، بازوها و پاها لیزر می کنید. رنگ پوست طبیعی شما مهم نیست، آفتاب شما را در معرض خطر عوارض جانبی قرار می دهد.

هنگامی که به مطب می رسید، انتظار داشته باشید که یک نقطه از بدنتان را توسط لیزر آزمایشی لیزر کنند، به خصوص اگر پوست شما بسیار روشن یا به طور طبیعی متوسط ​​تا تیره است. دکتر مارمور می‌گوید: گاهی اوقات ما یک نقطه آزمایشی را در یک منطقه پنهان مانند زیر بغل انجام می‌دهیم. پس ما می توانیم ببینیم که آیا شما از آن دسته افرادی هستید که مثلاً بعد از شات لیزر واقعاً قرمز می شوید یا خیر. هر گونه واکنشی در پوست شما فوری خواهد بود، بنابراین تکنسین می تواند در محل به آن رسیدگی کند.

 

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

 

بیایید با این توضیح شروع کنیم: به طور کلی لیزر موهای زائد عوارض جدی و خاصی ندارد و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا میباشد. در ایران نیز شرکت کارمانیا طب دستگاه های لیزر مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا را وارد میکند ولی با این حال عوارض جانبی در لیزر انتظار میرود که همواره عوارض جانبی ناخواسته لیزر موهای زائد وجود دارد. ابتدا موارد مورد انتظار را پوشش خواهیم داد. 

کمی قرمزی و تورم طبیعی است، مانند برآمدگی های ریز قرمز رنگ. آنها در واقع از تورم فولیکول های آسیب دیده زیر پوست هستند. دکتر Marmur می‌گوید، همچنین ممکن است متوجه «لکه‌های سیاه کوچکی شوید که از پوست شما بیرون می‌آیند» مردم اغلب این را به‌عنوان رشد موی جدید به اشتباه تعبیر می‌کنند، اما اینطور نیست، این ریزش موی مرده است. این نشانه کارکرد لیزر موهای زائد است.

عوارض جانبی ناخواسته شامل تاول، پوسته پوسته شدن، هیپرپیگمانتاسیون است. کمی بگوییم مشکلات رنگدانه همیشه دائمی نیستند. دکتر Marmur می‌گوید: اگر دچار آن شدید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید و از کمی کرم کورتیزون 1 درصد روی آن ناحیه استفاده کنید. آن را از آفتاب و گرما دور نگه دارید و در اسرع وقت از کمپرس خنک استفاده کنید.

اگر مستعد هیپرپیگمانتاسیون هستید، متخصص پوست شما ممکن است حتی یک حرکت پیشگیرانه انجام دهد. کیم می‌گوید: «برای بیمارانی که پوست‌های تیره‌تری دارند، کرم هیدروکورتیزون 1 درصد بدون نسخه را در مطب استفاده می‌کنیم تا التهاب و خطر تیره شدن پوست یا هیپرپیگمانتاسیون پس از التهاب را به حداقل برسانیم. توصیه می‌کنیم دو بار از کرم استفاده کنند. روزانه به مدت سه تا پنج روز به مناطق آسیب دیده مراجعه کنید.

دستگاه های وارداتی شرکت کارمانیا طب معمولا با بالاترین کیفیت ممکن به بازار عرضه میشوند که عوارض جانبی لیزر را با سیستم های خنک کننده روز به حداقل میرساند. دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم کارمانیا طب یکی از دستگاه های با کیفیت این شرکت میباشد که در سراسر کشور در کلینیک های مختلف استفاده میشود.

 

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

 

این تا حد زیادی متفاوت است، زیرا خود لیزرها در طول سال ها بهتر شده اند. دکتر کیم می‌گوید: «من بیمارانی داشته‌ام که می‌توانستند درمان را بدون هیچ بی‌حسی تحمل کنند، و بیمارانی که حتی با بی‌حسی موضعی کمی درد را تجربه کردند.

دستگاه های لیزر موهای زائد امروزی با بهره بردن از سیستم های خنک کننده و فوق پیشرفته این درد را به حداقل رسانده اند، دستگاه لیزر سوپرانو تیتانیوم شرکت کارمانیا طب یکی از پرقدرت ترین و با کیفیت ترین دستگاه های موجود در ایران میباشد که درد لیزر را به حداقل رسانده است.

دکتر Marmur پرتو لیزر را با احساس شبیه به سوزن سوزن زدن مقایسه می کند. او از طرفداران سیستم های خنک کننده تماسی است، زیرا آنها گرمای ایجاد شده در اثر تبدیل پرتو لیزر (که انرژی نوری است) به گرما را کاهش می دهند. به علاوه، آنها خنک کننده کافی برای به حداقل رساندن هرگونه آسیب وارده به پوست اطراف را ارائه می دهند و خطر هیپرپیگمانتاسیون را کاهش می دهند. دستگاه لیزر تیتانیوم کارمانیا طب از خنک کننده های تماسی بهره میبرد.

برخی از روش‌های کاهش درد، مانند ساکشن و خنک‌سازی تماسی، اغلب در لیزر تعبیه می‌شوند. کیم می‌گوید: «لیزر جدیدی توسط شرکت آلما ساخته شده است به نام Soprano titanium وجود دارد که بسیار مؤثر و به طور قابل توجهی راحت‌تر از سایر لیزرهای موجود است و من با آن موفقیت زیادی داشته‌ام. از آنجایی که این لیزر بسیار راحت‌تر است، تقریباً تمام بیماران را بدون کرم بی‌حس‌کننده موضعی درمان کرده‌ام که به طور قابل توجهی زمان انتظار بیماران را نیز کاهش می‌دهد.

 

Capture.JPGل

 

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

 

از آنجایی که لیزر موهای زائد پوست شما را گرم می کند و فولیکول های مو را منفجر می کند، مهم است که پس از آن دوباره آن را خنک کنید تا از عوارض جانبی مانند قرمزی جلوگیری کنید. دکتر Marmur می‌گوید: ما اغلب در کیسه‌های Ziploc به مردم گاز سرد می‌دهیم. "اگر سوار ماشین می شوید، کولر را روشن کنید و کمی در جای خنک بمانید یا بعد از آن یک دوش خنک بگیرید."

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب نیز ضروری است، زیرا نور خورشید می‌تواند باعث افزایش رنگدانه شود. دکتر کیم حداقل SPF 30 را توصیه می کند. او می‌گوید: بیماران نباید قسمت‌های تحت درمان را اپیلاسیون، کندن یا نخ کشیدن در بین درمان‌ها انجام دهند، زیرا ضروری است که فولیکول‌های مو دست نخورده باشند تا درمان‌ها در جلسه بعد مؤثر واقع شوند.

 

تاثیر لیزر موهای زائد همیشگی است؟ 

 

دکتر Marmur می گوید شما دو نوع مو دارید: موهای زائد که موهای ریز و کرکی هستند و موهای انتهایی که درشت تر هستند. او می‌گوید: «موهای ریز و کرکی تحت تأثیر هورمون‌ها قرار می‌گیرند و در طول زندگی شما به موهای انتهایی و کلفت تبدیل می‌شوند.»

بنابراین ممکن است در 18 سالگی لیزر موهای زائد را انجام دهید، اما در 30 سالگی ممکن است رشد موهای جدیدی داشته باشید. این فقط طبیعت انسان است که کار خود را انجام می دهد. همانطور که گفته شد، هنگامی که ریشه فولیکول مو مرده است، برای همیشه مرده است. موهایی که در آینده رشد میکنند موهای جدید هستند.

 

آیا لیزر موهای زائد بی خطر است؟

 

عموما دستگاه های لیزر دارای تاییدیه های بین المللی بدون خطر و ضرر هستند. همیشه مطمئن شوید که به یک متخصص برای لیزر مراجعه میکنید و مطمئن شوید از دستگاه های لیزر باکیفیت و دارای تاییدیه بین المللی استفاده میکنند.

لیزر موهای زائد کاری نیست که بخواهید فقط به این دلیل که تخفیف خوبی را به شما میدهد به آن مرکز مراجعه کنید.

دقت داشته باشید حتما در طول لیزر از عینک مخصوص استفاده کنید. 

برای یافتن کلینیک لیزر مناسب با کارشناسان شرکت کارمانیا طب در ارتباط باشید زیرا شرکت کارمانیا طب وارد کننده دستگاه های لیزر موهای زائد است و به خوبی مراکز لیزر و دستگاه های دارای تاییدیه را میشناسند.

دستگاه‌های لیزر موهای زائد خانگی نیز وجود دارند، به همین دلیل است که متخصصان معمولاً پیشنهاد می‌کنند که برای لیزر به مطب بروید.

 

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

 

لیزر موهای زائد در مناطق مختلف کشور متغیر است که از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان میتواند تغییر کند. این هزینه ها میتواند به پارامتری های زیادی بستگی داشته باشد از جمله: چه نقاطی از بدن را میخواهید لیزر کنید، مرکز لیزر در کدام شهر و چه منطقه ای قرار دارد، مرکز لیزر از چه دستگاهی استفاده میکند و...

 

معرفی دستگاه لیزر تیتانیوم شرکت کارمانیا طب برای کاهش هزینه های لیزر

 

دستگاه لیزر تیتانیوم شرکت کارمانیا طب جز دستگاه های وارداتی موجود در ایران میباشد که از کیفیت و قدرت بالایی برخوردار است و دارای تاییدیه های جهانی و بهترین قیمت در ایران میباشد که میتوانید با مراجعه به مراکز لیزری که از شرکت کارمانیا طب دستگاه های خود را خریداری کرده اند هزینه های لیزر را کاهش داد و بهترین نتیجه را بگیرید.

 

منبع : karmaniateb.ir

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه