بومی سازی قالب های مسی با مشارکت ذوب آهن اصفهان و مس شهید باهنر

بومی سازی قالب های مسی با مشارکت ذوب آهن اصفهان و مس شهید باهنر
کدخبر : 31645

مجید ضیایی مدیرعامل مس شهید باهنر و هیات همراه چهارشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان با مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن و تنی چند از مسئولین این کارخانه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان: مهندس «ایرج رخصتی» در این نشست ضمن اشاره به سوابق ذوب آهن اصفهان در رشد و توسعه بخش های گوناگون کشور، گفت: این صنعت مادر به عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران بر پایه دانش فنی و تجربه پیشگامان خود در جای جای این مرز پر گهر منشأ خیر و برکت است.
وی افزود: از هر کسی که افتخار کار کردن در ذوب آهن اصفهان را تجربه کرده است، سوال کنید به نوعی از احساس تعلق خاطر اش به این صنعت کلیدی کشور می گوید. کارخانه عظیمی که در صنایع، استراتژی تعریف کرده،ساخته و به بهره برداری رسانده است.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه به پروژه ریخته گری مداوم قالب های مسی با همکاری شرکت مس شهید باهنر و شرکت دوارت از شرکت های زیر مجموعه ذوب آهن پرداخت و تصریح کرد : این مجموعه ها از توانمندی های بسیاری در بخش های مختلف برخوردار هستند و می توانند با تعامل و هم افزایی بیشتر این تجهیز حساس که مورد نیاز صنایع کشور است و هم اکنون وارد می شود را با تکیه بر دانش و تجربه داخلی بومی سازی کنند و خودکفایی دیگری را در تاریخ صنعت به ثبت برسانند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ریخته گری مداوم قالب های مسی به عنوان یکی از نیازمندیهای استراتژیک صنعت فولاد کشور و سپس صادرات آن، نوید بخش آینده ای روشنی در عرصه بومی سازی خواهد بود.
مهندس رختصی بیان کرد : خنک کننده های مسی در دیواره های کوره بلند در مس باهنر ریخته گری شد و پس از  آن فورم های هوای دم کوره بلند ساخته شد و هم اکنون نیز ساخت قالب های مسی در دستور کار قرار دارد که البته این اقدام توسط شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن از شرکت های اقماری توانمند این مجموعه در سال گذشته نیز کلید خورد که می تواند با شرکت مس شهید باهنر در این زمینه تعامل داشته باشد.
مجید ضیایی مدیر عامل مس شهید باهنر ضمن تبریک رکوردهای درخشان ذوب آهن اصفهان در اواخر سال گذشته و همچنین قطع وابستگی ایران با تولید محصول دارای ارزش افزوده بالای ریل در این مجتمع عظیم صنعتی اظهار داشت : مس شهید باهنر به عنوان صنایع جنبی مس با ظرفیت تولید سالانه ۶۵ هزار تن آلیاژهای مختلف مسی به صورت ورق، تسمه،لوله و مقاطع مختلف مسی و برنجی جایگاه بسیار خوبی را در تامین نیاز داخل و صادرات دارد.
وی افزود: شرکت مس شهید باهنر با توانایی تولید مس آلیاژی و همچنین ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران با دارا بودن کارگاههای ساخت مجهز، گزینه های بسیار خوبی برای ساخت قالب های مسی به شمار می روند.‌
مدیرعامل شرکت مس شهید باهنر اشاره داشت: به فرمایش مقام معظم رهبری تحریم ها،فرصت های بزرگی را برای ایران اسلامی رقم زد تا جوانان و مهندسین خلاق این مرز و بوم قطعات و تجهیزاتی که در لیست تحریم دشمن قرار داشت را غرور آفرینانه در همین مرز و بوم بسازند و برای رشد و توسعه ایران عزیزمان به کار بگیرند.
در این جلسه مقرر شد کار گروه مشترکی از ذوب آهن  اصفهان،مس شهید باهنر و شرکت دوارت برای تدوین طرح این پروژه تشکیل شود و سپس این پروژه بزرگ به سرعت در ریل اجرا قرار گیرد.
شایان ذکر است، جلسه با مهرداد تولاییان معاون بهره برداری و علیرضا رضوانیان معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان و همچنین بازدید از کوره بلند شماره سه،بخش فولادسازی وکارگاه تولید ریل نیز از جمله برنامه های مدیرعامل مس شهید باهنر و هیات همراه در ذوب آهن بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه