رپرتاژ اگهی//

درباره پروفیل زد بیشتر بدانید

درباره پروفیل زد بیشتر بدانید
کدخبر : 33091

یکی از مقاطع پرکاربرد در صنایع های گوناگون پروفیل می باشد، که دارای انواع مختلفی است. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح پروفیل یا پرلین زد بپردازیم.

یکی از مقاطع پرکاربرد در صنایع های گوناگون پروفیل می باشد، که دارای انواع مختلفی است. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح پروفیل یا پرلین زد بپردازیم. به طور کلی برای توضیح اینکه پرلین زد چیست می توان گفت این نوع پروفیل یکی از پر مصرف ترین آهن آلات ساختمانی می باشد که دارای شکل ظاهری Z انگلیسی است و جزو مقاطع فولادی باز به حساب می آید.

 

روش تولید

برای تولید پروفیل زد از ورق های فولادی گالوانیزه، سیاه و روغنی استفاده می شود. فرایند تولید به این صورت می باشد که ابتدا ورق را در طول و عرض و ضخامت معینی به شکل نواری برش زده و به دستگاه رول فرمینگ وارد می کنند. در دستگاه رول فرمینگ ورق از غلتک های متعددی عبور داده شده تغییر شکل داده می شود و به شکل پروفیل زد از قسمت انتهایی دستگاه خارج می شود. لازم به ذکر است که در جریان فرایند رول فرمینگ در ضخامت ورق هیچ تغییری ایجاد نمی شود به این معنا که اگر ورق با ضخامت 2.5 به دستگاه وارد شود پروفیل تولید شده نیز ضخامت 2.5 خواهد داشت.

 

پرلین زد چه کاربردهایی دارد؟

موارد کاربرد زد شامل استفاده در سقف‌ های سالن‌های چند طبقه با وزن زیاد و سقف کارخانه‌ها برای افزایش استحکام، استفاده در ریل‌ ها و پایه ‌ها، ساخت فریم فلزی، استفاده در سازه ‌های کوچک ‌تر از ساختمان‌های چند طبقه برای افزایش استحکام می باشد. توجه داشته باشید که پروفیل زد در سوله سازی بسیار کاربرد دارد، بنابراین می توان گفت که قیمت آن برای افراد بسیاری قابل اهمیت می باشد.

2

سایزهای مختلف پرلین زد

پرلین زد از دو بال و یک جان ساخته شده است که این بخش ها هریک در سایزهای مختلف اندازه های متفاوتی دارند. به طور معمول مقطع زد در چهار سایز Z-16، Z-18، Z-20 و Z-22 و ضخامت های 2، 2.5 و 3 تولید می شوند. حداکثر طول برای پروفیل زد 16 متر، حداکثر جان 40 سانتی متر و حداکثر بال 10 سانتی متر است. البته این اندازه ها می تواند بنابر سفارش مشتری تغییر کند.

 

بررسی قیمت و عوامل موثر بر آن

قیمت این نوع پروفیل همانند مقاطع فولادی دیگر وابسته به عواملی می باشد، که در ادامه همین بخش به توضیح این عوامل تاثیر گذار می پردازیم. از عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت زد می توان به وزن، کارخانه تولید کننده، ضخامت، کیفیت، روش تولید و موارد دیگر اشاره نمود. البته به این نکته توجه داشته باشید به دلیل وجود تولید کننده های زیاد پرلین زد، هر کارخانه تولید کننده تاثیر مستقیمی و بسزایی بر روی قیمت آن ندارد. در بخش های دیگر به توضیح کاملتری از این عوامل مپیردازیم. به طور کلی قیمت روز این مقطع به عوامل متعددی از جمله میزان عرضه، قیمت آهن، قیمت ورق‌ های فولادی، نوسانات ارز و دیگر فاکتورهای کلان اقتصادی بستگی دارد. برای توضیح بیشتر این موضوع می توان گفت قیمت انواع پروفیل با یک دیگر متفاوت است و هر کدام در زمینه ی به خصوصی استفاده می شود.

کارخانه های تولید کننده

کارخانه های متعددی در ایران پروفیل زد را تولید می کنند. شرکت پروفیل صنعت آسیا، فولاد گستر حداد، سریر صنعت امیر، آریا صنعت کرن، شاهین فلز سپاهان از مهمترین تولید کنندگان این مقطع فولادی هستند. این کارخانه ها با تولیداتی که دارند تمامی نیاز بازار داخلی را برطرف نموده و احتیاجی به وارد کردن این محصول از کشورهای خارجی نمی باشد.

3

مرکز پخش ارزانترین پروفیل

شرکتهای بازرگانی های متعددی اقدام به فروش محصولات فولادی، از جمله انواع پروفیل نموده اند. آراد آهن مرکز پخش ارزانترین پروفیل در سراسر نقاط کشور می باشد. جهت اثبات این ادعا می توانید به سایت آراد آهن مراجعه کرده و قیمت انواع پروفیل را که هر روزه در این سایت به روز می شود مشاهده نمایید. همچنین می توانید از طریق شماره تماس 34055-031 با کارشناسان فروش آراد آهن تماس گرفته و برای خرید انواع مقاطع فولادی استعلام قیمت و ثبت سفارش نمایید. این بازرگانی برای راحتی مشتریان خود سفارش آنلاین را فراهم نموده است، به این معنی که برای خرید مستقیم زد و سایز مقاطع فولادی در هر ابعاد و نوع و ضخامتی می توانید به سایت آراد آهن مراجعه نمایید و سفارش خود را ثبت کنید. همچنین شما برای اینکه اطلاع بیشتری از انواع مقاطع فولادی و مشخصات و کاربردهای آنها بدست بیاورید، به بخش دانشنامه سایت آراد آهن مراجعه نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه