قیمت دلار| قیمت دلار الان| قیمت دلار امروز

قیمت دلار ترمز برید| قیمت دلار یک روزه۵۵۰ تومان افزایش یافت

قیمت دلار ترمز برید| قیمت دلار یک روزه۵۵۰ تومان افزایش یافت
کدخبر : 39336

قیمت دلار در بازار ارز ترمز برید و یک کانال بالا رفت.

قیمت دلار مدام در حال بالا رفتن و پایین آمدن است در سرتاسر دنیا قیمت ها بر اساس قیمت دلار بالا و پایین می شود قیمت دلار امروز در بازار آزاد افت داشته است است که ممکن تا آخر هفته بالا برود ولی نمیتوان گفت که این پیش بینی قطعی باشد ممکن است که ثابت بماند یا پایین تر بیاید قیمت دلار در تورم دنیا خیلی تاثیر دارد.قیمت دلار فعلا نوسان دارد.

قیمت دلار دیروز در بازار تهران به پرواز در آمد، تا جایی که در نهایت وارد کانال ۳۱ هزار تومان شد.

بر این اساس، هر دلار آمریکا در آخرین لحظه معاملاتی دیروز به قیمت ۳۱ هزار و ۳۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه، افزایشی در حدود ۵۵۰ تومان داشته است.

کارشناسان اعتقاد دارند ابهام در روند مذاکرات هسته‌ای و فضای منفی سیاسی چند روز اخیر، بازار ارز را وارد فاز صعودی کرده است. این در شرایطی است که طی هفته‌های اخیر دلار حتی به کانال ۲۷ هزار تومان هم نزدیک شده بود.

تحلیلگران بازار ارز عنوان می‌کنند در صورتی که بازارساز با تزریق عرضه نسبت به کنترل نرخ ارز اقدام نکند، نرخ دلار به مسیر افزایشی خود ادامه خواهد داد.

شوک منفی به قیمت دلار

آن‌طور که در خبرها آمده، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر به مکزیک در یک کنفرانس خبری، با تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران، درباره روند احیای توافق هسته‌ای گفته است؛ آن‌چه در مدت اخیر در پاسخ ایران به پیشنهاد ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا[برای توافق در مذاکرات وین] بوده‌ایم، به وضوح پس‌رفت است و چشم‌انداز توافق در بازه‌ای کوتاه‌مدت را غیرمحتمل می‌سازد.

بلینکن بر ادعاهایش افزوده؛ به نظر می‌رسد ایران یا نمی‌خواهد یا نمی‌تواند کاری که برای رسیدن به یک توافق لازم است را انجام دهد و آن‌ها همچنان به مطرح کردن مسائل خارج از چارچوب ادامه می‌دهند که انجام شدن توافق را غیرمحتمل‌تر می‌کند.

این در شرایطی است که محمد مرندی، مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین در گفت‌وگو با شبکه قطری الجزیره تاکید کرده که علیرغم فشارهای وارد شده علیه دولت آمریکا همچنان به رسیدن به توافق نزدیک هستیم.

وی گفته که نگران نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نیستیم.

مرندی تاکید کرده که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا باید تصمیماتی برای حل مسائل موجود بر سر راه رسیدن به توافق هسته ای اتخاذ کند.

در این میان، میخائیل اولیانوف، دیپلمات ارشد روسیه در وین قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خرداد ماه گذشته را نسنجیده خوانده و گفته که این اقدام روند مذاکرات وین و راستی‌آزمایی برجام را پیچیده کرده است.

پیش بینی جدید از افزایش قیمت دلار

بازار ارز کشور امروز با نوساناتی همراه بود. اخباری که مذاکرات وین منتشر می‌شود، همچنان بر بازارهای مالی تاثیر می‌گذارد. در روزهای اخیر هم دلار بازار آزاد در برخی از کانال‌های تلگرامی بین کانال ۲۹ و ۳۰ هزار تومان نوسان دارد. امروز دلار در کانال ۳۰ هزار تومان روند صعودی دارد.

اما امروز اخبار جدیدی نیز از بازار ارز منتشر شده است. معامله‌گران می‌گویند درهم در تهران به سختی پیدا می‌شود، کانال‌های اعلام نرخ برای درهم قیمت ۸۲۴۰ تومان را اعلام می‌کنند اما معامله‌گران می‌گویند تا سطح ۸۳۰۰ هم موفق به خرید درهم نمی‌شوند.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی معتقد است که این اتفاق احتمال افزایش قیمت دلار در روزهای آینده را افزایش می‌دهد.

بانک مرکزی قیمت دلار را کنترل می‌کند

اما در این میان، معامله‌گران از اقدامات بازارساز در کنترل بازار ارز گلایه دارند. برخی از آنها معتقدند که بانک مرکزی در مقاطعی، با اقدامات خود قیمت دلار را کاهش می‌دهد و از این طریق کسب سود می‌کند.

حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در این مورد می‌گوید: دولت و بانک مرکزی سعی در کنترل بازار و قیمت این ارز دارند.

او می‌افزاید: در حال حاضر بانک مرکزی به شدت با خبردرمانی و تزریق اخبار، بازار را کنترل می‌کند. اما خبردرمانی تا جایی می‌تواند پاسخگو است. مشخص نیست که بانک مرکزی تا چه مدتی می‌خواهد این اقدام را ادامه دهد. اما نکته مهم این است که خبر مثبتی در رابطه با مذاکرات وین منتشر نمی‌شود، در حالی که برخی در کشور از روند خوب مذاکرات سخن می‌گویند.

سنگر محکم قیمت دلار 

به عقیده بسیاری از فعالان بازار ارز با توجه به حمایت و مقاومت شدید مشاهده شده در مقابل خروج دلار از کانال قیمتی ۲۹ هزار تومانی، سطوح قیمتی این کانال را می‌توان به عنوان سنگر محکم شاخص ارزی در روز‌های کنونی دانست

افزایش قیمت دلار در بازار شبانه

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته آرایش صعودی به خود گرفت و به مرز حساس  ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. عده ای از بازیگران ارزی معتقدند بودند در صورتی که نرخ دلار در بازار ارز امروز بالای محدوده یاد شده تثبیت شود  احتمال رسیدن آن به 30 هزار و 200 تومان هم وجود دارد.

قیمت دلار در هرات بالا رفت 

قیمت دلار در هرات هم دیشب نزدیک به 100 تومان افزایش را ثبت کرد. این امر ممکن است بر انتظارات صعودی دلار در تهران بیفزاید . 

قیمت دلارسلیمانیه بعد از نا آرامی های عراق 

 قیمت لار در سلیمانیه هم دیشب نسبت به روز دوشنبه تقریبا رنج بود . البته گفته می شود که به واسطه ناآرامی های عراق، تقاضا برای خرید ارز در منطقه سلیمانیه کمی بیشتر شده است. 

پیش بینی قیمت دلار از مسیر نرخ حواله درهم 

 عده ای از  معامله گران با اشاره به نوسان محدود نرخ حواله درهم در معاملات پشت خطی  می گفتند احتمالا قیمت دلار در بازار امروز روند ملایمی را دنبال کند .

احتمال تشکیل الگوی برگشتی در بازار سرمایه

کاهش های  قیمت های بازار سهام در کنار انتشار گزارشات سالانه مناسب باعث شده است تا برخی از کارشناسان به ارزندگی کلیت بازار سرمایه  در شرایط کنونی اشاره کنند، ولی بلاتکلیفی های برجامی و ریزش های اخیر عاملی است که باعث احتیاط سرمایه گذاران در ورود به بازار شده است و  احتمالا پول های نقد به دنبال نشانه های برگشت بازار هستند.

 صعودی شدن  ارزش معاملات خرد در کنار تشکیل الگوی برگشتی در شاخص کل  می تواند از احتیاط سرمایه گذاران بکاهد و پول ها را روانه این بازار کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه