خبر خوش برای کارگران / پرداخت حق مسکن الزامی شد + تاریخ پرداخت مبلغ جدید

خبر خوش برای کارگران / پرداخت حق مسکن الزامی شد + تاریخ پرداخت مبلغ جدید
کدخبر : 52834

نماینده کارگران در شورای عالی کار، حق مسکن را یکی از مزایای کارگران مشمول قانون کار برشمرد و اظهار داشت که حق مسکن کارگری به عنوان یکی از حقوق قانونی کارگران در قانون کار تعریف شده است. همچنین، ایشان بیان کردند که حق مسکن بر خلاف سایر موارد بخشنامه مزدی نیست و باید در هیات وزیران تصویب شده و پس از آن جهت اجرا ابلاغ شود.

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار، اعلام کرد که مصوبه حق مسکن برای کارگران باید در اولین جلسه شورای عالی کار به دولت ارائه شود، اما در حال حاضر اجرای این مصوبه از ابتدای فروردین ماه آغاز شده است. ایشان با اشاره به بخشنامه مزد ۱۴۰۲ از سوی وزیر کار به استان‌ها، بیان کرد که کمک هزینه مسکن برای کارگران، به منظور تسهیل تأمین مسکن برای آنها، به عنوان یکی از حقوق قانونی کارگران در قانون کار تعریف شده است و برای سال ۱۴۰۲، ماهیانه ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه دستمزد ۱۴۰۲ در آخرین روز سال ۱۴۰۱ تعیین شد، وزیرکار بیان کرد که در اولین جلسه سال ۱۴۰۲ حق مسکن را برای تصویب به دولت ارائه می‌کند تا در هیأت وزیران تأیید شود. اما قابلیت اجرای این مصوبه از ابتدای فروردین ماه است. تا زمان تصویب این مصوبه در هیأت وزیران درصورتی که بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری کمتر از ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کنند مکلف به پرداخت مابه‌التفاوت از ابتدا سال جاری هستند.

ابوی، حق مسکن را یکی از مزایای کارگران مشمول قانون کار برشمرد و خاطرنشان کرد: حق مسکن کارگری مانند سایر موارد بخشنامه مزدی نیست و باید در هیات وزیران به تصویب رسیده و جهت اجرا ابلاغ شود.

وی اظهار داشت: رقم حق مسکن چشمگیر نیست و حتی هزینه کارمزد مشاور املاک را هم برای کارگر پوشش نمی‌دهد و به‌عنوان یک کمک‌هزینه مطرح است. عمده تمرکز شورای‌عالی کار روی حقوق و معیشت است و ما هنوز از نقطه مطلوب برای کارگر که در وضع اقتصادی موجود یک زندگی آبرومندانه و در رفاه داشته باشد، فاصله داریم.

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه