ثبت عملکرد فوق‌العاده بانک تجارت در سال ۱۴۰۱

کدخبر : 53164

بانک تجارت با عملکرد قابل‌توجه خود طی سال‌های اخیر سبب شد تا ازجمله بانک‌های برتر در بین بانک‌های ایرانی اعم از دولتی، خصوصی، بورسی و تجاری قرار بگیرد و هرگز از گروه پنج بانک برتر ایرانی خارج نشده است. بررسی فعالیت‌های این بانک در سال ۱۴۰۱ توسط شما و اقتصاد، نمایانگر کسب دستاوردهای مهم بانکی و تداوم رشد بانک بوده که منجر به ثبت عملکردی فوق‌العاده در سال جاری از بانک تجارت شده است.

لیلا قلباربند- خبرنگار رصد اقتصادی، نقش حمایتی بانک‌های ایران به ویژه در دوران تحریم‌های ظالمانه غرب، به‌عنوان یکی از مهمترین ارکان مدیریت مالی و اعتباری منابع کشور به عنوان بازوهای تامین مالی سیاست‌های توسعه‌محور اقتصادی دولت‌ها در ایران نشان از وظیفه‌ بسیار مهم صنعت بانکداری کشور در توسعه پایدار اقتصاد کشور دارد. در این میان ایفای نقش برخی از بانک‌ها براساس آمار و ارقام گزارش‌های عملکردی آنها بسیار مشهود و قابل‌توجه است. بانک تجارت از جمله این بانک‌ها می‌باشد که بانک تجارت در این عرصه با نگاهی بلندمدت و هدفمند، ضمن حرکت در مسیر منافع ذینفعان خود تلاش کرده همچون مشاوری امین و پشتیبانی قدرتمند در کنار مشتریان خود قرار گیرد.

گزارش عملکرد بانک تجارت نشان می‌دهد که این بانک با تلاشی مضاعف‌تر از سالهای گذشته، در سال ۱۴۰۱ در انجام وظیفه‌ حمایتی خود از بخش‌های مختلف اقتصادی اقدامات گسترده و حائز اهمیتی را به انجام رسانده است. بانک تجارت تا پایان بهمن‌ماه سال جاری بیشترین درآمدزایی که از خود بر جای گذاشت، مربوط به بهمن ۱۴۰۱ با درآمد ۵ هزار و ۶۵ میلیارد تومان بوده است.

بانک تجارت ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به بهمن‌ماه سال جاری مجموع درآمد‌های به‌دست‌آمده از بخش تسهیلات اعطایی را در این دوره برابر با ۵ هزار و ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز به درآمد تجمیعی ۴۶ هزار و ۲۵۷ میلیاردتومانی از تسهیلات اعطایی رسید. عمده‌ترین درآمد "وتجارت" در بهمن‌ماه متعلق به «مرابحه» و «مشارکت مدنی» بود، مبلغ به ثبت رسیده در بخش‌های نام‌برده برابر با ۲ هزار و ۹۶ میلیارد تومان و ۸۴۷ میلیارد تومان بود.

میزان سرمایه‌ای که این بانک تا پایان بهمن‌ماه از خود بر جای گذاشت برابر با ۲۲ هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان بود و بانک تجارت توانست میزان پرداختی خود جهت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری را به ۳ هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان برساند.

علاوه بر این، بانک تجارت در چارچوب سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی، تامین مالی زنجیره تامین (SCF) را عملیاتی کرد و به‌عنوان یکی از بانک‌های پیش‌رو این خدمت نوین را به شرکت‌هایی همچون ایران خودرو و مجتمع فولاد مبارکه ارائه کرده است. در محصول تامین مالی زنجیره‌ای ابزارهایی همچون اوراق گام، دستور پرداخت، برات الکترونیک و ال سی قابل انتقال در دسترس مشتریان قرار گرفته است.

براساس این گزارش، بانک تجارت در سال‌های اخیر با درک روند موجود، با همکاری فینتک‌ها و شرکت‌های فعال در این عرصه همواره در تلاش بوده تا خدمات بانکی خود را برلبه فناوری نوین مالی به پیش برده و جدیدترین‌ها را ارائه کند. بانک تجارت در زمینه مشتریان شخصی خدمات نوینی همچون بسته کارنو و تسهیلات کارنووام و کارت اعتباری پویا را ارائه کرده است. یکی دیگر از این خدمات، محصول اعتباری BNPL است که برای مشتری به‌صورت سیستماتیک فعال می‌شود. 

بانک تجارت تحت سیاست‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اجرای طرح بانکداری دیجیتال ساختار پیاده‌سازی نقشه راه بانکداری دیجیتال خود را تحت نظارت کمیته تحول دیجیتال و با پیگیری و اجرای دفتر استقرار بانکداری دیجیتال طراحی و اجرا کرده است. جایگاه پروژه‌های تحول دیجیتال و بهبود تجربه مشتری و برنامه زمانبندی آن کاملاً مشخص است و قرار است تا سال ۱۴۰۲ سامانه مدیریت پرداخت نهایی شود.

در همین راستا اپلیکیشن «باجت» به‌عنوان دروازه پرداخت‌های موبایلی، احراز هویت و پرداخت تسهیلات امروز در دسترس بوده و قرار است از طریق بانکداری دیجیتال بهبود تجربه مشتریان، افزایش کارایی و سرعت عمل ارائه خدمت به مشتریان را دنبال کرده و یک بازمهندسی فرایندها را از طریق توانمندسازی و ایجاد مهارت در بین کارکنان این بانک به اجرا درآید. محصولات و خدماتی همچون اکوتام، مدیریت پرداخت، صنعت‌یار، اپلیکیشن باجت، تکمیل و توسعه سامانه اعتبارسنجی (LOS)، بانکداری باز، راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک تجارت، راه‌اندازی آکادمی دیجیتال بانک تجارت و تدوین نظام مدیریت و حاکمیت داده از دیگر اقدامات بانک تجارت در چارچوب بانکداری دیجیتال به شمار می‌رود.

عملکرد بانک تجارت در حوزه تسهیلات در ۱۰ ماه سال ۱۴۰۱ روندی صعودی داشته به نحوی که تسهیلات پرداختی این بانک به نخبگان بیش از ۲۹۱ میلیارد ریال، طرح جهش مسکن به تعداد ۱۳۳۲ فقره و جمعا مبلغ دو هزار و

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه