درآمدزایی گل‌گهر با افزایش تولید و جذب بازارهای جدید

کدخبر : 55516

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با توسعه همه جانبه، به ویژه در حوزه محیط زیست، افزایش تولید و توسعه بازار فروش، می‌کوشد تا حضور خود را در بازار داخلی و خارجی تقویت کند. همچنین با حضور در کنسرسیوم‌های مختلف، نشان می‌دهد که از توان سرمایه‌گذاری و دانش برخوردار است و می‌تواند با دیگر مجموعه‌ها به اشتراک گذاشته و در نهایت توسعه در بخش معدن را محقق کند.

زهرا قلباربند-خبرنگار رصد اقتصادی، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن سنگ آهن، در خاورمیانه به عنوان یکی از قطب‌های فعال صنعتی و معدنی شناخته شده است. هدف اصلی این شرکت افزایش تولید، بهبود کیفیت محصولات خود و افزایش سهم در بازار است.

برای دستیابی به این اهداف، شرکت در حوزه اکتشافات، خطوط کنسانتره سازی و گندله سازی پروژه‌های توسعه اجرا می‌کند. یکی از این پروژه‌ها بهبود کیفیت محصول خط چهارم کنسانتره است که به عنوان بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه صنعت فولاد در نظر گرفته شده است.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سال گذشته توانست با اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی بر پایه بومی‌سازی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، به همراه فعال بودن پروژه‌های بزرگ در پهنه خود، در شرایط تحریمی فروش خود را رشد دهد. این عملکرد موفق شرکت گل گهر نشان از اعتماد به مدیریت بومی دارد.

این شرکت با بهره‌برداری از دو کارخانه احیا مستقیم تحت عناوین مگامدول گوهر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 700 هزار تن آهن‌اسفنجی و مگامدول کوثر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 850 هزار تن آهن‌اسفنجی، ضمن نقش‌آفرینی موثر در زنجیره فولاد، منجر به رونق اشتغال‌زایی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم در سطح منطقه و کشور شده است.  تولید آهن‌اسفنجی در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، با استفاده از روش میدرکس انجام می‌شود و این شرکت قادر به تولید آهن‌اسفنجی گرم (HDRI) و آهن‌اسفنجی سرد (CDRI) است.

برنامه محور بودن مدیران شرکت در سه بخش زنجیره زیرساخت، تولید و پشتیبانی از تولید از جمله دلایل موفقیت این شرکت است. همچنین، اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی بر پایه بومی‌سازی و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، باعث ایجاد رقابت‌پذیری بیشتر در بازار و افزایش توانایی شرکت در حضور در بازار داخلی و خارجی شده است.

این شرکت در راستای تحقق چشم‌انداز اهداف استراتژیک خود به ویژه در حوزه فناوری و تکنولوژی، علاوه بر استقرار نظام مدیریت استراتژیک، استقرار نظام مدیریت دانش و نظام مدیریت تحقیق و توسعه را در دستور کار خود قرار داده است.

هدف از استقرار نظام تحقیق و توسعه در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، کاهش قیمت تمام شده، افزایش تولید زیرسقفی، مدیریت کارآمد دارایی‌های فیزیکی، افزایش ظرفیت تولید، توسعه سبد محصول، استفاده بهینه از ضایعات در راستای اقتصاد چرخشی و آینده‌پژوهشی و تحلیل تکنولوژی‌های روز صنعت فولاد است.

همچنین، فعالیت‌های پروژه‌ای بزرگ این شرکت در پهنه گل گهر، نشان از تمرکز بر توسعه و بهبود تولیدات خود دارد. این فعالیت‌ها در شرایط تحریمی به عنوان یک اقدام استراتژیک شناخته می‌شوند که باعث افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات این شرکت شده است.

فعالیت‌های شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، می‌تواند به توسعه اقتصادی منطقه، ایجاد اشتغال و افزایش تولید و صادرات در صنایع فولادی و معدنی کشور کمک کند. این نقش‌آفرینی گسترده در تحقق شعار سال و کاهش تورم ناشی از نابرابری عرضه و تقاضا در نبود میزان موردنیاز تولید نیز دخیل است. با توجه به نگاه تخصصی و تمرکز بر افزایش فعالیت‌های خود نمایانگر یک سال خوب برای گل گهر و سرمایه‌گذاران و سهامداران این شرکت در ۱۴۰۲ است. 

علاوه بر این، شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با استقرار استاندارد «ISO10004» جهت سنجش رضایت مشتریان و همچنین استاندارد «ISO10002» جهت مدیریت شکایات اقدام کرده و موفق به اخذ گواهینامه‌های لازم شده است که نمایانگر برنامه‌های این شرکت بزرگ معدنی و صنعتی در راستای اشاعه فرهنگ مشتری‌مداری است.

به طور کلی، عملکرد موفق شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، نشان دهنده تلاش و تمرکز برنامه‌ریزی شده در حوزه افزایش تولید، بهبود کیفیت محصولات، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و تمرکز بر پروژه‌های بزرگ است که در نهایت باعث رشد فروش و افزایش سهم در بازار می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه