اقدامات لازم برای جلوگیری از کرونا در سفر

اقدامات لازم برای جلوگیری از کرونا در سفر
کدخبر : 5665

افرادی‌که می‌خواهند در این ایام به سفر بروند قطعا نگرانی زیادی در مورد ویروس کرونا دارند. این ویروس که در ابتدا در شهر ووهان چین دیده شد تا به امروز بیش‌از ۲ هزار نفر قربانی گرفته است و تعداد بسیار زیادی را نیز مبتلا کرده است.

افرادی‌که می‌خواهند در این ایام به سفر بروند قطعا نگرانی زیادی در مورد ویروس کرونا دارند. این ویروس که در ابتدا در شهر ووهان چین دیده شد تا به امروز بیش‌از ۲ هزار نفر قربانی گرفته است و تعداد بسیار زیادی را نیز مبتلا کرده است.

 

البته این بیماری کشندگی زیادی ندارد و فقط ۲ درصد افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، فوت کرده‌اند اما به هر حال باید در نظر داشته باشید که با اقداماتی هر چند ساده می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد. برای این‌که بتوانید با این بیماری مقابله کنید باید اهمیت بسیار زیادی به بهداشت فردی‌تان بدهید و سعی کنید به بهترین شکل ممکن بهداشت فردی را رعایت کنید. همچنین در نظر داشته باشید که اگر از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و قطار و هواپیما استفاده می‌کنید باید دقت بیش‌تری داشته باشید چراکه احتمال آلودگی این مکان‌ها نسبت به خودوری شخصی بسیار بیش‌تر است.

 

کسانی‌که بلیط اتوبوس را تهیه کرده‌اند بهتر است دقت داشته باشند اگرنکات بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانند سفری بی خطر را تجربه کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از ورود ویروس صندلی، استفاده از ملافه‌های استریل است که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود. این ملافه‌ها را می‌توانید از داروخانه‌ها یا لوازم پزشکی‌ها تهیه کنید و قبل از نشستن روی صندلی اتوبوس آن‌ها را روی صندلی نصب کنید. البته برای پیشگیری باید دسته صندلی را نیز استریل کنید که نیازمند یک ضدعفونی‌کننده است.

 

این ضدعفونی‌کننده‌ها به قیمت‌های مختلفی در فروشگاه‌های کشور به فروش می‌رسند و می‌توانند دسته صندلی اتوبوس‌ را برای مسافران استریل کنند. پس اگر بلیط اتوبوس را تهیه کرده‌اید، نکات مطرح شده را به‌خوبی اجرا کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

 

Untitled

 

البته به غیر از استریل کردن دسته صندلی و نصب ملافه روی صندلی‌های اتوبوس باید در نظر داشته باشید که شیشه‌های اتوبوس و سایر قسمت‌های اتوبوس نیز می‌توانند ناقل این بیماری باشند. پس بهتر است سعی کنید در طول سفرتان از دستکش استفاده کنید و در صورت امکان باید یک ژل ضد عفونی‌کننده نیز به‌همراه داشته باشید تا بتوانید در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. همچنین توصیه می‌شود در ایستگاه‌های بین راهی به هیچ عنوان از خوراکی‌های فله‌ای و ساندویچ‌های غیر استاندارد خرید نکنید. تمامی مواردی که در ایستگاه‌های بین راهی وجود دارند ممکن است ناقل ویروس کرونا باشند. حتی آب جوش نیز می‌تواند حاوی این ویروس باشد.

 

به همین خاطر توصیه می‌شود یک فلاسک آب جوش در صورت نیاز به همراه داشته باشید و قبل از سفر، در منزل‌تان آن را آب جوش کنید تا بتوانید در طول سفر از آن استفاده کنید. در طول سفر با اتوبوس از دست دادن با دیگر مسافران پرهیز کنید و اگر سفر شما به‌صورت تک نفره صورت می‌گیرد سعی کنید از صندلی‌های تکی استفاده کنید تا ارتباط شما با سایر افراد به حداقل ممکن برسد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در ترمینال مبدا و مقصد هر روزه هزاران مسافر جابه‌جا می‌شوند که درصورت رعایت نکردن نکات بهداشتی ممکن است احتمال ابتلا به این ویروس افزایش پیدا کند. اگر بلیط اتوبوس را تهیه کرده‌اید و نکات بالا را رعایت کنید، مطمئن باشید که مشکلی برای شما پیش نمی‌آید و می‌توانید با خیال جمع به سفرتان ادامه دهید.

https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

اما اگر بلیط قطار را برای سفر خود تهیه کرده‌ باشید کار آسان‌تری دارید. ملافه‌های قطار به‌صورت یک‌بار مصرف هستند و شما می‌توانید با خیال جمع از آن‌ها استفاده کنید. همچنین بهتر است در طول سفر با قطار هم از دستکش استفاده کنید تا بتوانید با خیال راحت‌تری به سفرتان ادامه دهید. همچنین در نظر داشته باشید که بهتر است از یک ماسک N95 برای سفرتان استفاده کنید (البته اگر پیدا کردید). مشکل قطار در برابر اتوبوس این است که همه افراد در یک کوپه هستند و این موضوع می‌تواند عاملی برای افزایش ابتلا به کرونا باشد. همچنین در نظر داشته باشید که اگر به‌صورت ۳ نفره یا ۵ نفره به مسافرت می‌روید حتما یک کوپه دربست رزرو کنید تا مطمئن باشید که کوپه شما دارای سلامت کامل است

 

fd

.  همچنین دقت داشته باشید که بهتر است از غذاهای قطار استفاده نکنید و برای تهیه غذای سفر، از وسایل موجود در منزل‌تان کمک بگیرید. قطار در ایستگاه‌های مختلفی توقف دارد و روی بلیط قطار، ایستگاهی که باید پیاده شوید را نوشته است. توجه به نکات ایمنی که  در این مطلب گفته شد تماما برای سلامتی مسافران است و باید در نظر داشته باشید که این بیماری قدرت واگیر بسیار بالایی دارد. اما با پیشگیری‌های مطرح شده در این مطلب تمامی می‌توانید از مبتلا شدن به این بیماری پیشگیری کنید. با تهیه بلیط قطار از وب‌سایت‌های معتبر می‌توانید در وقت و هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی داشته باشید و همچنین می‌توانید بدون مراجعه به نمایندگی‌های فروش شهری که خطر زیادی برای مبتلا شدن دارد، بلیط‌ خود را رزرو کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه