با توجه به عملکرد چادرملو در سال جاری بررسی شد

روند درآمدزایی و جایگاه ویژه کچاد در توسعه استان یزد

کدخبر : 60410

شرکت صنعتی معدنی چادرملو در اقتصاد کلان جامعه نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد و برای رسیدن به این مهم که از اهداف و اولویت‌های کچاد می‌باشد در تلاش است که از طریق سرمایه‌گذاری‌های خود علاوه بر نقش‌آفرینی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی همچون حل مشکل کمبود آب با افزایش بهروری صنایع که زمینه اشتغال را به همراه دارد در ارتقای معیشت مردم استان و شهرستان اثرگذار باشد.

اصغر قلباربند-خبرنگار رصد اقتصادی؛  شرکت معدنی صنعتی چادرملو (نماد کچاد) فعالیت‌هایی از جمله اکتشاف، استخراج، مهندسی، تکنولوژی، طراحی، احداث و بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی وابسته، پایین‌دستی، جنبی و تکمیلی، تولید کنسانتره، سنگ آهن دانه‌بندی، گندله، آهن اسفنجی و فولاد، احداث و بهره‌برداری از کلیه واحدها و تأسیسات نیروگاهی و تولید و فروش انرژی برق را انجام می‌دهد.

تقریبا 79% از فروش شرکت در داخل کشور صورت می‌گیرد و 21% آن به صادرات اختصاص دارد. محصولات شرکت شامل سنگ دانه‌بندی، کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش فولادی و برق می‌باشند.

چادرملو با سرمایه اسمی 19.2 هزار میلیارد تومان و سرمایه ثبت نشده 7.9 هزار میلیارد تومان در عملکرد فروش 5 ماهه خود با رشد 18 درصدی نسبت به دوره مشابه قبلی همراه شد و مبلغ 21.666 هزار میلیارد تومان درآمد را به دست آورد که 30 درصد بیشتر از سال 1400 درآمدزایی را در مجموعه کچاد نشان می‌دهد. 

فروش 5 ماهه ابتدایی امسال کچاد 21 هزار و 13 میلیارد تومان بوده است. بیشترین میزان درآمدزایی ماهانه چادرملو در سال 1400 مربوط به اسفند ماه با 5 هزار و 191 میلیارد تومان بود و در سال 1401 بیشترین فروش ماهانه در اسفند با 6 هزار و 250 میلیارد تومان به ثبت رسید. بالاترین رشد فروش به نسبت ماه مشابه در سال 1400 به فروردین 1401 با 53 درصد رشد فروش تعلق گرفت.

کچاد تا به این جای کار، بیشترین میزان فروش ماهانه امسال خود را در اردیبهشت ماه با 4 هزار و 973 میلیارد تومان به ثبت رسانده است. بیشترین رشد فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل نیز به اردیبهشت ماه با 39 درصد رشد به نسبت فروش 3 هزار و 571 میلیارد تومانی اردیبهشت 1401 این مجموعه به ثبت رسیده است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی معتقد است که سرمایه‌گذاری‌هایی که چادرملو انجام داده و در آینده انجام خواهد داد فرصت‌های بی‌نظیری را برای توسعه استان به همراه خواهد داشت و موجب رشد و توسعه اشتغال و صنعت و اقتصاد یزد خواهد شد. کچاد بر اساس استراتژی کلان شرکت و پیشبرد اهداف تعیین شده جهت افزایش کارایی و هم‌افزایی اقدام به تملک ۲۵ درصد از سهام شرکت احداث و صنایع معادن پارس (پامیدکو) نمود تا با تحصیل این سرمایه گذاری میزان سرمایه خود را در شرکت فوق به میزان ۵۵ درصد رساند.

با خرید ۲۵ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در شرکت پامیدکو ، سهم شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به ۵۵ درصد خواهد رسید و با توجه به برنامه چادرملو در جهت افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده در فرایند تولید و حضور شرکت پامیدکو بعنوان یکی از پیمانکارهای اصلی در سطح کشور بالاخص در زنجیره فولاد ، افزایش سهام کنترلی اثر قابل ملاحظه ای در پیشبرد چشم انداز ترسیم شده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواهد داشت.

شرکت چادرملو با تملک ۲۵٪ از سهام شرکت احداث و صنایع معادن پارس (پامیدکو) به ۵۵٪ خواهد رسید و این اقدام به افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام شده تولید کمک خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه