برنامه راهبردی ایکیدو برای تبدیل شدن به برترین شرکت سرمایه‌گذاری داخلی

کدخبر : 60411

شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، در نظر دارد تا تا پایان سال ۱۴۰۲، پروژه‌های مختلفی را اجرا کند و برنامه‌های خوبی را برای تحقق اهداف خود در دستور کار قرار دهد. این شرکت قصد دارد تا در طی مدت پنج سال، به یکی از بهترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری داخلی کشور تبدیل شود و برای این منظور، سرمایه‌گذاری در طرح‌های جدید شرکت‌ها و حرکت به سمت شرکت‌های سبز را به عنوان اولویت‌های خود در نظر گرفته است.

دانیال بهرامی-خبرنگار رصد اقتصادی؛  شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با نام تجاری ایکیدو، به عنوان اولین هلدینگ توسعه سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو، نقش اصلی و مهمی را در توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت خودروی ایران بر عهده داشته است. برنامه راهبردی این شرکت، تبدیل شدن به برترین شرکت سرمایه‌گذاری داخلی و حضور مؤثر و مستمر در بازار جهانی در حوزه‌های سرمایه و صنعت است.

برنامه‌های راهبردی ایکیدو در مسیر توسعه پایدار اقتصادی

 ایکیدو برنامه‌هایی در زمینه ارائه خدمات پس از فروش نیز در دست اجرا قرار داده است. این شرکت که توانایی تامین و پاسخگویی به تمام ظرفیت فروش ایساکو را دارد، تصمیم گرفته است تا مازاد قطعات ایساکو را به دو شکل، عرضه مستقیم به بازار داخل و صادرات، به فروش برساند.

برخی از پروژه‌های ایکیدو در سال جاری توسط دو شرکت ریخته‌گری آلومینیوم و صنایع ریخته‌گری ایران خودرو تعریف و در دست اجرا قرار دارد که از جمله آن پروژه‌ای در زمینه بازیافت است.

هدف ایکیدو توسعه تولید اقتصادی و پایدار در همکاری با ایران خودرو است. به همین دلیل، این شرکت برنامه‌هایی مانند داخلی‌سازی قطعات، توسعه قطعات پلتفرمی و افزایش کیفیت را مورد توجه قرار داده است.

افزایش ارزش پرتفوی و حمایت از طرح‌های توسعه زیرمجموعه‌ها جزو برنامه‌های فعلی و آینده شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو به شمار می‌رود.

ساختار درآمدی ایکیدو

عمده درآمد شرکت، از 2 روش؛ سود سالانه دریافتی از شرکت‌های بورسی و غیربورسی یا درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام و همچنین فعالیت‌های خرید و فروش کوتاه‌مدت سهام یا سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری است.

صادرات شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۳۹۹ ۲۰۰ درصد رشد داشته است. ایکیدو نیز صادراتی حدود پنج میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ داشته است که در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۰ میلیون دلار افزایش یافته است. دو شرکت ریخته‌گری چدن و تولیدی نیرومحرکه از زیرمجموعه‌های شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در این صادرات نقش مهمی داشته‌اند.

بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، امسال، صادرات این مجموعه به ١١.۵ میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

برنامه ارزش افزایی ایکیدو در پرتفوی بورسی

 شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (ایکیدو) به عنوان تنها هولدینگ زیر مجموعه ایران خودرو ضمن سرمایه گذاری و اعمال مدیریت در برخی شرکت‌های تولیدی قطعه سازی صنعت خودرو با سرمایه‌گذاری در صنعت لیزینگ و بانکداری ضمن تنوع پرتفوی سرمایه گذاری خود و با هدف کاهش ریسک سرمایه گذاری تک صنعتی بخشی از فعالیت حرفه‌ای خود را به بازار پول و سرمایه اختصاص داده است.

 به‌این ترتیب علاوه بر حضور فعال در پرتفوگردانی شرکت های بورسی زیر مجموعه موجب افزایش قدرت نقدشوندگی سهام شرکت‌های قطعه سازی زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو نیز گردیده است.

در حال حاضر، ارزش پرتفوی بورسی این مجموعه به بالاترین سطح و به  ۱۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه