در راستای افزایش بهره‌وری انرژی صورت گرفت

بازدید معاون وزیر نیرو از یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده الکتروموتورهای پربازده کولر آبی

بازدید معاون وزیر نیرو از یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده الکتروموتورهای پربازده کولر آبی
کدخبر : 62792

با اجرایی شدن برنامه مشترک سازمان ملی استاندارد، وزارت نیرو و صمت برای افزایش بهره وری انرژی کولرهای آبی و ابلاغ قانون ارتقای استاندارد کولرهای آبی به رده برچسب انرژی A و بالاتر از یکم دی ماه، معاون وزیر نیرو و مسوولان ذیربط ساتبا از خط تولید یک شرکت دانش بنیان تولید کننده الکتروموتورهای پربازده BLDC بازدید کردند و از نزدیک در جریان مسایل مرتبط با اجرایی شدن این قانون در بخش تولید قرار گرفتند.

معصومه قلباربند-خبرنگار رصد اقتصادی؛ با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی از محل منابع داخلی وزارت نیرو، حدود 10 شرکت دانش‌بنیان برای تولید انبوه الکتروموتور پربازده BLDC مورد حمایت قرار گرفتند. شرکت بازدید شده، یکی از شرکت‌هایی است که خط تولید الکتروموتور BLDC و درایو آن فعال شده است. در این کارخانه موتور پربازده با راندمان حدود ۹۰ درصد تولید می‌شود. این شرکت توانایی تولید 10 درصد الکترموتورهای پربازده BLDC مورد نیاز بازار را دارد.

 

ظرفیت تولید الکتروموتور و درایو BLDC این کارخانه حدود 100 تا 120 هزار دستگاه در سال است که ظرفیت تولید آن در حال افزایش است.

 

ساخت الکتورموتورهای BLDC در این شرکت از سال 1393 آغاز شده و تمام مراحل ساخت و از جمله بخش الکترونیکی این موتور توسط مهندسان ایرانی طراحی و تولید شده و تنها 30 درصد قطعات تشکیل دهنده آن وارداتی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه