همه چیز در مورد افزایش حقوق کارگران در سال 99

همه چیز در مورد افزایش حقوق کارگران در سال 99
کدخبر : 6373

درحالی که کارگران منتظر تعیین رقم حقوقشان هستند، کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران درخواست کرده تا افزایش حقوق ۱۵ درصد باشد.

به گزارش خبرنگار رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران : در شرایطی که تنها ۴ روز به پایان سال باقی مانده است هنوز تکلیف حقوق کارگران در سال آینده مشخص نشده است.



قرار بود جلسه شورای عالی کار برای تعیین حقوق کارگران در سال ۹۹ هفته گذشته برگزار شود که کنسل و به دوشنبه این هفته موکول شد.

 

براساس اخبار به دست آمده ممکن است جلسه شورای عالی کار که قرار است فردا برگزار شود مجدد کنسل شود.

در شرایطی که قشر کارگران منتظر تعیین حقوقشان برای سال آینده هستند تا برای دخل و خرج خود برنامه ریزی کنند، کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با ارسال نامه‌ای به وزارت کار درخواست کرده است جلسات شورای عالی کار برای تعیین حقوق کارگران به سال آینده موکول شود.

 

در نامه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران به معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا در جامعه اکثر بنگاه‌های اقتصایدی کوچک و متوسط به لحاظ جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا به حالت تعطیل درآمده اند و این واحد‌ها حتی نمی‌توانند حتی حقوق اسفندماه پرسنل خود را پرداخت کنند.

 

چون تعیین حقوق و دستمزد موضوع ماده ۴۱ قانون کار برای تعیین حقوق در سال ۹۹ توسط شورای عالی کار دربر گیرند کلیه واحد‌های کوچک، متوسط و بزرگ است و تصمیم مذکور یک تصمیم کلان و در سطح ملی است به همین برای اتخاذ این تصمیم امار و اطلاعات کافی وجود ندارد، بنابر این درخواست داریم جلسات شورای عالی کار به سال آینده موکول شود.

 

چنانچه گروه‌های دیگر عضو شورای عالی کار اصرار بر تعیین حداقل دستمزد موضوع ماده ۴۱ قانون کار در این برهه زمانی هستند، شورای عالی کار برای افزایش مزد کارکنان در سال ۹۹ میزان ۱۵ درصد افزایش حقوق نسبت به دستمزد سال ۹۸ را در نظر بگیرد.

 

 

بنابر نامه اعضای کانون عالی انجمن صنفی کارفرمای ایران درخواست افزایش دستمزد ۱۵ درصدی را برای کارگران در سال ۹۹ را داشته اند که به نظر می‌رسد این رقم کفاف تامین حداقل‌های سبد معیشتی یک خانواده کارگری را نمی‌دهد.

کمیته دستمزد پیش از شروع جلسات تعیین مزد رقم سبد معیشتی یک خانواده ۴ نفره کارگری را برای سال آینده ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان تعیین کرده اند که بر مبنای حقوق کارگران برای اینکه بتوانند حداقل‌های معیشتی خانواده خود را تامین کنند باید یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان افزایش پیدا کند.

 

۲۶ اسفند امکان برگزاری جلسه تعیین حقوق و دستمزد 

مجید آهنگریان عضو کانون عالی انجمن صنفی کارفرمایی ایران  گفت: نامه درخواست تعویق جلسات تعیین حقوق کارگران توسط رئیس انجمن صنفی کارفرمایی ایران به وزارت کار ارسال شد و این تصمیم مورد تایید تمام اعضای انجمن است.

وی افزود: قرار بود اولین جلسه تعیین مزد هفته گذشته برگزار شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد امکان برگزار جلسه وجود ندارد و گفته شد جلسه ۲۶ اسفند برگزار شود.

آهنگریان بیان کرد: هنوز جلسه رسمی تعیین مزد برگزار نشده است که همین دلیل اعضای شورا هنوز رقمی برای تعیین حقوق کارگران در سال آینده در نظر گرفته اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه