عملکردهای درخشان بانک ملت در سال جاری نشان داد

تداوم رشد سودآوری وبملت در سال‌های آتی

تداوم رشد سودآوری وبملت در سال‌های آتی
کدخبر : 67010

بانک ملت بار دیگر با کارنامه درخشان عملکرد یک و ۱۰ ماهه خود که در آن تراز مثبت ۴.۸ و ۴۹.۶ هزار میلیارد تومانی را به نمایش گذاشت نشان داد که استراتژی این بانک در سال‌های اخیر بسیار کارآمد و موفق بوده است و وبملت با قدرت جایگاه خود در میان بانک‌های بورسی کشور را تثبیت می‌کند.

لیلا قلباربند خبرنگار رصد اقتصادی، بانک ملت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسبی را در سال جاری برای ارتقای سودآوری وبملت در دستور کار و اجرا قرار داد که نتیجه آن را می‌توان در عملکرد و بازدهی خوب و پیوسته آن مشاهده کرد. 

عملکرد درخشان بانک ملت و برنامه‌های این بانک در مسیر افزایش رضایت مشتریان علاوه بر افزایش در جذب منابع جدید، اطمینان سهامداران را نیز بالا برده است، به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه معتقدند که این روند سودآوری در سال‌های آینده هم بیش از پیش تداوم خواهد داشت. بانک ملت با ایجاد سودهای قابل توجه بیشترین بازدهی را عاید سهامدارانش کرده است. 

بانک ملت در سال جاری بیشترین تمرکز خود را بر روی چینش و اصلاح سبد خدمات بانکی برای تقویت درآمد عملیاتی قرار داده است، به گونه ای که در عملکرد دی و ۱۰ ماه سال جاری ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت ۴.۸ و ۴۹.۶ هزار میلیارد تومانی شد. 

بانک ملت به عنوان بزرگترین بانک بورسی کشور با ۴۰ میلیون مشتری و بیش از ۵۳ میلیون حساب گشایش شده در این بانک موفق شد در پایان دی ماه ۱۴۰۲ با رشد ۱۰۱ درصدی تراز تجمیعی را به بیش از ۴۵۴ هزار میلیارد ریال برساند که نویدبخش سودآوری بیشتر برای بانک و سهامداران است. 

همچنین وبملت موفق شد تا بیش از ۱۸۸ هزار میلیارد ریال سود را در پایان دی‌‌ماه امسال به ثبت برساند که این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل، جهش ۲۲۷ درصدی داشته است. 

بانک ملت با سرمایه ثبتی 35.3 هزار میلیارد تومانی و ثبت نشده 35.7 هزار میلیارد تومانی، برای نیل به اهداف عالی و تامین مالی موردنیاز برای اعطای تسهیلات بالاخص وام‌های حمایتی از کسب‌وکارها و فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی، افزایش ۹۱ هزار میلیارد ریالی سرمایه از محل سود انباشته را به انجام می‌رساند. 

"وبملت" در این مدت 11.7 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی و 6.9 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری پرداخت کرده که با این حساب در دهمین ماه سال 1402 تراز عملیاتی مثبت 4.8 هزار میلیارد تومانی را ثبت کرد. 

این بانک طی 10 ماه سال جاری نیز با کسب 107.4 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت 57.7 هزار میلیارد تومان سود سپرده گذاری ، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 49.6 هزار میلیارد تومانی شد که نسبت به دوره مشابه قبل 43 و 46 درصد افزایش داشت. 

 رشد ۶/ ۳۸ درصدی ناخالص کل مصارف ریالی و ارزی و سهم ۲/ ۳۱ درصدی از کل مصارف بانک‌‌های بزرگ تجاری کشور، نسبت ۰۲/ ۴ درصدی مطالبات غیرجاری به مصارف، افزایش نرخ موثر تسهیلات در پایان آبان ماه به ۷/ ۱۷ درصد، کسب سهم ۲۹ درصدی از بازار اعتبارات اسنادی داخلی، رشد ۹۱ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی و کسب سهم ۲۲ درصدی در این زمینه از دیگر دستاوردهای بانک ملت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه