جلسه بازنگری دستمزد کارگران در سال 99 در حال برگزاری است + جزئیات

جلسه بازنگری دستمزد کارگران در سال 99 در حال برگزاری است + جزئیات
کدخبر : 7730

جلسات بازنگری مزد ۹۹ از روز گذشته با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت برگزار شده اما تا کنون نتیجه مشخصی نداشته است. این جلسه روز گذشته آغاز و ادامه جلسات امروز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار رصداقتصادی به نقل از تسنیم ؛‌ بعد از این که حداقل دستمزد کارگران تعیین و با واکنش های متعددی از سوی مجلس, کارشناسان اقتصادی و  کارگران مواجه شد، گویا بحث بازنگری در دستمزد داغ شده است. 

 

روز گذشته نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلساتی با حضور نمایندگان دولت به بحث بازنگری دستمزد کارگران پرداخته و 5ساعت جلسه بدون نتیجه مشخص پایان یافت. امروز نیز ادامه جلسات با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در حال برگزاری است. 

 

 

 عدم رضایت نمایندگان کارگران از حداقل دستمزد و افزایش حق مسکن از مواردی است که در جلسه بحث و بررسی شده، اما هنوز به نتیجه مشخص نرسیده است. 

 

وزارت کار در جایگاه دولت تا کنون بخشنامه دستمزد را ابلاغ نکرده است. به گفته ی یکی از اعضای شورای عالی کار، کارفرمایان برای پرداخت حقوق فروردین ماه می توانند مطابق ماه های قبل دستمزد را پرداخت، اما بعد از ابلاغ بخشنامه ما به التفاوت را واریز کنند. 

 

*نظرات کارگران و کارفرمایان درباره دستمزد 99

علی اصغر آهنی ها،‌ نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با بیان اینکه نظرکارگران رشد 85 درصدی مزد بود، گفت: گروه کارفرمایی حتی زیر بار رشد 34درصدی مجموع دریافتی نمی رفت که با صحبت های وزیر، قبول کردیم.

 

 فرامرز توفیقی, نماینده کارگران در شورای عالی کار نیز درباره  افزایش مزد کارگران گفت: شورای‌عالی  کار تصمیم گرفته بود رقمی اعلام شود که 2.8 میلیون تومان را پوشش دهد. نمایندگان کارگران به‌روی این موضوع بحثی نداشتند، بحث از آنجا آغاز شد که کارگران می‌گفتند اگر قرار است 2.8 میلیون تومان لحاظ شود، آیتم حداقل دستمزد (پایه) باید چشمگیر باشد، چرا که این رقم مبنای تصمیم‌گیری افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و مبنای تصمیم‌گیری بنگاه‌های خرد کشور است.

 

مؤلفه‌های دیگر را مثل نرخ «تفاوت تطبیق» که در مصوبه دولت اتفاق افتاد؛ انجام دهیم. از اینجا به بعد که کارگران این پیشنهاد را بیان کردند، مشکلات آغاز شد. تیم اقتصادی دولت نپذیرفتند که  این اتفاق بیفتد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه