کاهش 30 درصدی قیمت گوشی تلفن

کاهش 30 درصدی قیمت گوشی تلفن
کدخبر : 10198

شماری از دلال‌ها سعی کردند بخش عمده‌ای از کالاها را خریداری کنند تا با قیمت بالاتر به فروش برسانند، اما این حباب ترکید و قیمت‌ها کاهش یافت.

در پی کاهش رسمی قیمت ارز در هفته‌های گذشته، از بازار گوشی موبایل و فناوری اطلاعات خبر از کاهش قیمت‌ها می‌رسد.

شنیده‌های بازار و اظهارات مسئولان موید این مطلب است که قیمت‌ها در سراشیبی قرار گرفته و هر روز شیب نزولی قیمت‌ها بیشتر می‌شود.

بهترین مکان برای اطلاع از صحت ‌و سقم این موضوع بازار موبایل خیابان جمهوری است؛ زیرا برخلاف بازار موبایل ایران که اغلب ساکنان آن نمایندگی رسمی و قانونی هستند و واردات‌شان طبق اصول و حساب و کتاب انجام می‌شود، بازار موبایل تهران بیشتر به بازار و منابع غیر رسمی وابسته است و از این رو از تاثیرات لحظه‌ای و نوسانات ارز تاثیر بیشتری می‌پذیرد.

 

 آیدین آرام عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل اظهار داشت: اگر تخصیص ارز، ترخیص کالا و ثبت سفارش به شکل عادی انجام شود، کاهش قیمت‌های تلفن‌همراه که از چند رو قبل آغاز شده تا هفته اول تیرماه به ثبات می‌رسد.

 

وی بیان کرد: قیمت برخی از گوشی‌ها تا ۳۰ درصد نیز پایین آمده است. افزایش بی‌رویه قیمت تلفن همراه دلایل گوناگونی داشت. یکی از آن‌ها این بود که تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه همه‌جا تعطیل بود و فعالیت کسب‌وکارها بعد از این تاریخ آغاز شد.

 

آرام گفت: طی ۲۲ روز گذشته بانک مرکزی تخصیص بیشتری را برای واردات تلفن همراه در نظر گرفت و بخش عمده‌ای از تلفن های همراه که در دو ماه گذشته وارد کشور شده نیز به بازار عرضه شده است.

 

عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل افزود: علت گران شدن موبایل در چند ماه گذشته به این دلیل نبود که مغازه یا شرکتی گران‌فروشی می‌کرد. شماری از دلال‌ها در دو ماه گذشته سعی کردند بخش عمده‌ای از کالاها را خریداری کنند تا با قیمت بالاتر به فروش برسانند، اما این حباب ترکید و قیمت‌ها کاهش یافت.

 

منبع:نود اقتصادی

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه