جزئیات افزایش مالیات بانک ها در سال جدید

جزئیات افزایش مالیات بانک ها در سال جدید
کدخبر : 1020

پیش‌بینی درآمد بانک‌ها از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان در سال 98 به ۱۱۶ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان رسید.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران ، در لایحه بودجه سال ۹۹ جمع درآمد هشت بانک دولتی و بانک مرکزی بیش از ۱۱۶ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان است در حالی که این رقم در سال ۹۸ برابر ۱۰۵ هزار میلیارد تومان بوده و حاکی از رشد ۱۰.۵ درصدی است.

 

در این مبلغ بانک ملی ایران با بیش از ۴۳ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان بیشترین منابع درآمدی را به خود اختصاص داده است همچنین بانک سپه با ۲۰ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان، بانک کشاورزی ۱۸ هزار و ۲۸۱ هزار میلیارد تومان، بانک مسکن ۱۴ هزار و ۹۹۶ میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن ۳ هزار و ۱۳ میلیارد تومان، بانک توسعه تعاون ۲ هزار و ۵۴۷ میلیارد تومان، پست بانک ۱۸۷۳ میلیارد تومان، و بانک توسعه صادرات ۱۹۹۷ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

 

رشد ۱۰.۵ درصدی بودجه بانک‌ها/ درآمد و هزینه بانک‌ها باهم برابر می‌شود

 

بر اساس پیش‌بینی دولت بانک‌ها در سال آینده باید بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند که این رقم نیز نسبت به بودجه امسال رشد حدود ۱۳ درصدی داشته است همچنین سود ویژه ۵۰ درصد بانک‌ها نیز برای سال آینده ۱۶۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که این بند نیز از رشد حدود ۱۳ درصدی نسبت به امسال حکایت دارد.

 

رشد ۱۰.۵ درصدی بودجه بانک‌ها/ درآمد و هزینه بانک‌ها باهم برابر می‌شود

 

بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ هزینه‌های سرمایه‌ای بانک‌ها در سال آینده بیش از ۴۳۱۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است؛ هزینه بانک‌ها مربوط به افزایش دارایی‌های جاری آن‌ها نیز ۲۴۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

مجموع هزینه‌های بانک‌ها برای سال آینده با کسر ذخیره استهلاک منظور در هزینه جاری حدود ۱۱۹ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان بیش از درآمد آن هاست و با ۲۶۹۳ میلیارد تومان درآمد از محل سایر دریافتی‌ها که برای بانک‌ها پیش‌بینی شده است هماهنگی دارد و درآمد و هزینه بانک‌ها باهم برابر می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه