ضرر و زیان سهامداران چگونه جبران می‌شود؟

ضرر و زیان سهامداران چگونه جبران می‌شود؟
کدخبر : 10657

با قطع سیستم کارگزاری‌ها مشکلاتی برای سهامداران ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رشد بازار سرمایه موجب جذب مردم به سمت بورس و سرمایه گذاری در آن را بیشتر کرده است.

استقبال مردم از بورس در حالی است که هسته مرکزی بازار سرمایه و سیستم کارگزاری ها قادر به پاسخگویی به این حجم از در خواست ها نیست.

کندی و قطع سیستم معاملات کارگزاری ها موجب ضرر سهامداران شده است.

چگونه از کارگزاری ها شکایت کنیم؟

به گفته روح الله دهقان مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس  ارتقای سیستم‌های نرم افزاری کارگزاری‌ها در حوزه تصمیم گیری خود کارگزار‌ها مربوط می‌شود و ارتباطی به سیستم‌های نظارتی و نهاد‌های حاکمیتی ارتباط پیدا نمی‌کند.

وی افزود: در هسته مرکزی بورس کندی وجود دارد و ما آن را کتمان نمی‌کنیم، اما به میزانی نیست که همیشه تکرار شود.  افرادی که از کارگزاری‌ها شکایت دارند می‌تواند شکایات خود را به شکایات سازمان بورس به آدرس seo.ir اعلام کنند و طبق تاکیدات انجام شده به تمام شکایات رسیدگی و پاسخ داده می‌شود.

از صبح امروز تعدادی از کارگزاری ها با اخلال رو به رو شدند و در حالی امروز عرضه اولیه سهام نماد وپویا در فرابورس انجام می شود و افراد زیادی قصد ثبت سفارش داشتند به دلیل اختلال در سیستم کارگزاری ها موفق به انجام این کار نشدند.

یکی از کارگزاری ها که جزو کارگزاری های رده اول محسوب می شود قبل از شروع معاملات با انتشار اطلاعیه ای از قطعی سیستم های ثبت سفارش خبر داد و سهامدارانی که از این کارگزاری خدمات دریافت می کردند امروز قادر به انجام هیچ معامله ای نبودند که موجب اعتراض سهامداران شده است.

اختلال کارگزاری ها

اختلال کارگزاری ها

همچنین سیستم یک کارگزاری دیگر امروز با کندی مواجه بود و گونه ای که سهامداران قادر به واریز وجه در حساب کارگزاری و ثبت سفارش نبودند. قطعی سیستم دو کارگزاری پر مشتری در حالی است که امروز شاخص کل بورس در آغاز معاملات وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شده و رشد بیش از ۲۸ هزار واحدی را تجربه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه