خبر خوب برای درخواست دهندگان بیمه بیکاری+جزئیات

خبر خوب برای درخواست دهندگان بیمه بیکاری+جزئیات
کدخبر : 10670

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حدود ۲۳۰ هزار نفر برای واریز بیمه بیکاری در فروردین تایید شدند و اردیبهشت نیز به همین روال است.

دو گروه مشمول بیمه بیکاری هستند، یکی کارکنان رسمی‌ که غیر ارادی بیکار می‌شوند و دیگر قراردادی‌هایی که قراردادشان به پایان رسیده است. مشمولان بیمه بیکاری برای دریافت حق بیمه بیکاری چه کار کنند؟بیکار از نظر قانون بیمه بیکاری، بیمه شده ای است که بدون میل و اراده خود بیکار شده و آماده به کار باشد. براساس این قانون، چنانچه بیمه شده ای به علت تغییرات ساختار اقتصادی کارگاه مربوطه و به تشخیص وزارتخانه ذیربط و تائید شورایعالی کار ، بیکارموقت شناخته شود و همچنین بیمه شدگانی که به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل ، زلزله ، جنگ ، آتش سوزی بیکار شوند، می توانند از مقررات این قانون استفاده نمایند .تشخیص ارادی یا غیرارادی بودن بیکاری بیمه شده، برعهده کمیته ای متشکل از نمایندگان این سازمان واداره کارو امور اجتماعی محل اشتغال بیمه شده است.

 

خبرداغ : جهت مشاهده انلاین وضعیت سهام عدالت خود اینجا کلیک کنید

 

 محمد شریعتمداری اظهارداشت: با شیوع کرونا عده‌ای از کار بیکار شدند و مجددا به کارشان بازگشتند و برای تعطیلی موقت تمهیداتی در نظر گرفته شد؛ دولت از طریق منابع صندوق توسعه ملی بودجه‌ای را برای بیمه بیکاری تخصیص داده است و سازمان برنامه و بودجه از طریق فهرستی که ما در اختیارشان می‌گذاریم پرداخت حداقلی را انجام می‌دهد.

 

او ادامه داد: برای اسفند ماه سال ۱۳۹۸ حدود ۲۱۳ هزار نفر مشمول دریافت این مبلغ شده‌اند که تاکنون برای حدود ۱۵۰ هزار نفر مبلغ پرداخت شده و فهرست حدود ۶۳ هزار نفر نیز در ابتدای تیر به خزانه‌داری کل کشور ارسال شده است و تعدادی نیز تاکنون اقدام به ثبت شماره حساب و شماره شبای خود نکرده‌اند که لازم است با ورود به سامانه در این خصوص اقدام کنند. در ارتباط با افرادی که در فروردین سال جاری بیکار شده‌اند اطلاعات حدود ۳۳۰هزار نفر به خزانه‌داری کل کشور ارسال شده و امیدواریم به همراه فهرست تکمیلی اسفند ماه و در روزهای آتی پرداخت صورت گیرد.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: همچنین با توجه به اینکه برای متقاضیانی که در اردیبهشت ماه کار خود را از دست داده‌اند تا پایان خرداد ماه کارفرمایان می‌توانستندفهرست بیمه ارسال کنند، فهرست این افراد نیز در حال پالایش است که به محض آماده شدن و طی هفته آتی برای پالایش نهایی در ارتباط با تعداد خانوار و تاریخ بیکاری تحویل سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه خواهد شد. ضمنا طی این مدت حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر انصراف خود را از دریافت مبالغ مربوط به ایام بیکاری در سامانه ثبت کرده‌اند.

 

 

بیشتر بخوانید : یارانه | حذف یارانه نقدی قطعی شد ! + جزئیات

 

 

  بر اساس مصوبه اخیر ستاد مذکور پرداخت مبلغ در خصوص ایام بیکاری صرفاً تا پایان اردیبهشت  سال جاری است و برای افرادی که از ابتدای خرداد سال جاری بیکار می‌شوند و یا اینکه بیکاری آنان استمرار داشته باشد بررسی و هرگونه پرداخت صرفا بر اساس قوانین کار و تامین اجتماعی و بیمه بیکاری خواهد بود و شروط قانونی اعلام شده را باید دارا باشند که در صورت تایید مدارک و مستندات آنان توسط کمیته‌های استانی می‌توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

 

منبع:ایبِنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه