خبر خوش برای مردم / یارانه سه برابر شد + جزئیات

خبر خوش برای مردم / یارانه سه برابر شد + جزئیات
کدخبر : 13365

با گذر از دوران کنترل جمعیت از اواخر دهه ۶۰ تا اواخر دهه ۸۰، با کاهش شدید نرخ رشد جمعیت، سیاست‌های جمعیتی جمهوری اسلامی ایران بر افزایش موالید قرار گرفته است

یارانه انواع مختلفی دارد . یارانه طرح دولت برای کمک به مردم است . یارانه ابزاری برای اجرای سیاست های دولت در جامعه نیز هست . جزئیات جدید از یارانه را در ادامه می خوانید : 

 

 

 موضوعی که فارغ از دشواری جا انداختن شرایط جدید بعد از سال‌ها تشویق به کنترل جمعیت، در شرایط روز کشور به ویژه از نظر اقتصادی کار دشواری است.

 


خبرجنجالی : ازدواج ملیکا شریفی نیا با عموپورنگ جنجالی شد + فیلم دیده نشده

 

 

 

 


 

در سال‌های گذشته، سیاست‌های دولت و مجلس در فراهم نساختن زمینه سند کلان جمعیتی مصوب رهبر انقلاب اسلامی با انتقادهای فراوانی از سوی چهره‌های موافق این طرح مواجه شده است. حال به نظر می‌رسد مجلس یازدهم برای جامه عمل پوشاندن به این سیاست‌ها، طرحی را در نظر گرفته است.

 


نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیاتی از طرح تشویق زاد و ولد گفت که بر این اساس از زمان تولد فرزند سوم خانوارها یارانه‌ای به اندازه مبلغ یارانه خود دریافت می‌کنند.

 

 

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح تشویق افزایش جمعیت و زاد و ولد گفت: ما در این طرح پیش‌بینی کردیم سه دهک پایین جامعه اگر فرزند دوم به بعد را بیاورند به محض تولد فرزند سوم از سهام آیندگان به آن‌ها تعلق می‌گیرد که به اندازه مبلغ یارانه آن خانوار است و ماهانه پرداخت خواهد شد.

 

خبرداغ : همه چیز در مورد یارانه 240 هزار تومانی + زمان واریز یارانه جدید

 


وی با بیان اینکه سهام آیندگان از محل ۵ درصد سهام شرکت‌های دولتی است که در اختیار بنیاد ملی جمعیت قرار می‌گیرد، گفت: اگر این سهام به فروش نرسید به اندازه همان مبلغ به خانوارها سهام تعلق می‌گیرد.

 

 

موسوی با بیان اینکه یارانه‌های پرداختی برای تشویق فرزندآوری با هماهنگی سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود، گفت: ما درباره این طرح با رئیس کمیسیون فرهنگی مشورت کردیم و قرار شد پس از ارائه نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌ها این طرح در صحن مجلس مطرح شود.

 

منبع : ابتکار

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه