30 میلیارد تومان در بودجه به دولت رسید + جدول

30 میلیارد تومان در بودجه به دولت رسید + جدول
کدخبر : 1337

بررسی تبصره ۱۴ لایحه بودجه نشان می‌دهد، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع هدفمندی یارانه‌ها، به چند سازمان دولتی اختصاص می‌یابد.

​به گزارش خبرنگار رصداقتصادی به نقل از باشگاه تسنیم ، بر اساس تبصره 14 لایحه بودجه 99 میزان منابع هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده 250 هزار و 726 میلیارد تومان است.  براساس جدول مندرج در این تبصره، جزئیات میزان مصارف هدفمندی یارانه ها مشخص شده است که به صورت کلی به دو بخش شرکتها ( 98 هزار و 699 میلیارد تومان) و مصارف هدفمندی (152 هزار و 26 میلیارد تومان) تقسیم می شود. جزئیات بخش مصارف هدفمندی مطابق جدول زیر است:

 

بر اساس بند 31 مصارف هدفمندی یارانه‌‌‌ها حدود 29 هزار میلیارد تومان به سایر مصارف هدفمندی (در جدول 7 و 9)اختصاص داده شده  است.

 

بودجه ایران ,

 

نکته جالب توجه اینکه وقتی به جداول 7 و 9 قانون هدفمندی یارانه‌ها مراجعه میکنیم اسامی تعدادی از دستگاههای دولتی دیده می‌شود. با مراجعه به جدول شماره 7 لایحه بودجه 99 با عنوان  «بودجه دستگاه‌های سیاستگذار در سالهای 1399 و 1400 » مشخص می‌شود،  حدود 30 هزار و 965 میلیارد تومان از بودجه سال آینده برخی نهادهای دولتی بخصوص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نیرو از محل منابع هدفمندی یارانه ها تامین می شود. جزئیات این موضوع در جدول زیر آمده است:

 

بودجه ایران ,

 
نکته جالب توجه اینکه برای شناسایی این دستگاههای دولتی بایستی تمام ردیفهای مربوط به جدول 7 را به صورت مجزا بررسی کرد که این رویه با شفافیت اعلام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه فاصله دارد.
 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه