یارانه جدید 60 میلیون ایرانی در مهر ماه پرداخت می شود + رقم یارانه جدید

یارانه جدید 60 میلیون ایرانی در مهر ماه پرداخت می شود + رقم یارانه جدید
کدخبر : 13589

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اتمام بررسی طرح تأمین کالای اساسی در مجلس خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، ۶۰ میلیون ایرانی یارانه کالا می‌گیرند، که در کارت اعتباری این افراد ۶۰ هزار تومان واریز می‌شود.

 جبار کوچکی‌نژاد درباره آخرین وضعیت طرح «تأمین کالا‌های اساسی ویژه اقشار آسیب‌پذیر»، گفت: ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح از محل تبصره ۲ و ۱۴ قانون بودجه تأمین شده است، دولت مشکلی برای تأمین اعتبار طرح اعطای کالای اساسی به اقشار آسیب‌پذیر ندارد و ما موافقت دولت را در این باره اخذ کردیم.
 
 

خبرداغ  : زمان واریز یارانه معیشتی مهر ماه تغییر کرد + مبلغ یارانه معیشتی


 



وی ادامه داد: بر اساس این طرح، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است که کالا‌های اساسی را به صورت دقیق مشخص کند و کارت اعتباری برای مردم در نظر بگیرد تا مردم از این طریق بتوانند کالا‌های اساسی خود را تهیه کنند.

 


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تأمین کالا‌های اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شده است و احتمالاً هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.


کوچکی‌نژاد تصریح کرد: ما در این طرح تأکید کرده‌ایم که دولت هر چه سریعتر کارت اعتباری برای کالا‌های اساسی را به اقشار آسیب‌پذیر اعطا و آن را شارژ کند تا مردم بتوانند کالا‌های اساسی خود مانند گوشت، مرغ، روغن، پنیر و تخم‌مرغ را از این طریق تهیه کنند.
 
 

خبرداغ : عکس های جنجالی عمار تفتی و همسرش در آتلیه + تصاویر

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار است ۶۰ میلیون نفر در طرح تأمین کالا‌های اساسی تحت پوشش قرار گیرند که مبالغی در کارت بانکی خانوار‌ها شارژ می‌شود، اما این مبالغ قابل برداشت نیست و افراد باید کالا‌های مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها تأمین کنند.


وی تأکید کرد: طرح تأمین کالا‌های اساسی برای ۶۰ میلیون نفر ایرانی در نظر گرفته شده و ۲۰ میلیون نفر کسانی هستند که حقوق‌بگیر نیستند یا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی یا کشاورز و روستایی هستند که مبلغ ۱۲۰ هزار تومان در کارت اعتباری آنان برای تأمین کالا‌های اساسی واریز می‌شود.


کوچکی‌نژاد گفت: همچنین این طرح ۴۰ میلیون نفر دیگر از مردم را هم تحت پوشش قرار می‌دهد و این تعداد افراد حقوق‌بگیر هستند، اما وضعیت زندگی‌شان خوب نیست که در کارت اعتباری این افراد ۶۰ هزار تومان واریز می‌شود.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت هم موافقت خود را با این طرح اعلام کرده است، بعید می‌دانم شورای نگهبان به آن ایراد بگیرد و احتمالاً هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود.
 
 
منبع: مهر

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه