دریافت کنندگان یارانه جدید مشخص شدند / زمان واریز اولین نوبت یارانه

دریافت کنندگان یارانه جدید مشخص شدند / زمان واریز اولین نوبت یارانه
کدخبر : 14002

در حالی که معاون وزیر کار از مشخص نبودن مشمولان یارانه ۱۲۰ هزار تومانی خبر داده، اما یک عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: آمار دقیق این افراد را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد و مشکلی برای شناسایی این افراد وجود ندارد.

طرح پرداخت یارانه خرید کالا برای 60 میلیون نفر از جمعیت کشور جزو فوریت‌های جلسه آینده مجلس است.در این طرح به 40 میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه 60 هزار تومانی و 20 میلیون نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی 120 هزار تومان تا سقف پنج نفر پرداخت می‌شود، اما مشمولان این طرح چطور شناسایی می‌شوند؟

 

احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اشاره به این که این طرح هنوز تصویب نهایی نشده، اعلام کرد هنوز جزئیات این طرح مشخص نیست.

 

 


خبر فوری :  تقلب در فوت محمدرضا شجریان + عکس جنجالی

 

 

 


 

 

اما یک عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس از مشخص بودن این 60 میلیون نفر دریافت‌کننده یارانه خرید کالا خبر داد.

 

علیرضا شهبازی در این خصوص   گفت: هفت دهک پایین جامعه مشمول طرح پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی هستند که حدود 60 میلیون نفر هستند. اما سه دهک بالای جامعه که شرایط مالی خوبی دارند، مشمول این یارانه نیستند. تعداد این افراد 20 میلیون نفر است.

 

از 60 میلیون نفر مشمول این طرح حدود 20 میلیون نفر تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند و 40 میلیون نفر باقی مانده نیز افراد دهک‌های متوسط به پایین هستند. به عبارتی به نظر می‌رسد مشمولان این طرح، همان افرادی هستند که یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

 

به گفته شهبازی، در جریان پرداخت کمک‌های حمایتی آمار دقیق این افراد را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد و مشکلی برای شناسایی این افراد وجود ندارد.

 

خبرمهم : خبر خوب برای یارانه بگیران / زمان پرداخت یارانه معیشتی مشخص شد + جزئیات

 

این نماینده مجلس در خصوص اثر تورمی این طرح عنوان کرد: چون وجوه به صورت کارت الکترونیک داده می‌شود، اثر تورمی ندارد ولی در شرایط اقتصادی و کرونایی کمکی برای اقشار آسیب‌پذیر است. همچنین قرار بود این یارانه از مهر ماه پرداخت شود، احتمالا اولین واریزی آن در آبان ماه انجام شود.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه