خبر بد برای یارانه و مردم / یارانه جدید دردی را از مردم دوا نمی کند

خبر بد برای یارانه و مردم / یارانه جدید دردی را از مردم دوا نمی کند
کدخبر : 14097

طبق گفته اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه، اولین نوبت یارانه خرید کالاهای اساسی احتمالا در آبان ماه انجام شود اما مردم از مسئولان می‌خواهند که جلوی گرانی را بگیرند بهتر از دادن یارانه است.

یارانه انواع مختلفی دارد . یارانه فرداشب یارانه نقدی 45 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، اما طی چند هفته اخیر مجلسی‌ها از پرداخت یارانه جدیدی خبر داده‌اند.

 

خبرداغ :  استایل لاکچری و مانتوی گران قیمت مریم معصومی + عکس دیده نشده

 

پرداخت یارانه خرید کالا که قرار بود از مهر ماه انجام شود به علت تصویب نشدن جزئیات آن به جلسات بعدی مجلس که از 27 مهر ماه برگزار می‌شود موکول شده است. طبق گفته اعضای کمیسیون برنامه‌وبودجه، احتمالا اولین نوبت این یارانه در آبان ماه پرداخت می‌شود. در این طرح به 20 میلیون نفر از اقشار ضعیف یارانه 120 هزار تومانی و به 60 میلیون نفر دیگر 60 هزار تومان برای خرید کالاهای اساسی پرداخت می‌شود.

 

نماینده دولت در مجلس و سخنگوی بودجه سازمان برنامه‌وبودجه با این طرح مخالف هستند، دولتی‌ها معتقدند که بودجه دولت در حدی نیست که بتواند 30 هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه کند.

 


خبرداغ سوتی وحشتناک شاهرخ استخری در لایو با همسرش + فیلم


 

از آنجایی که کلیات این طرح تصویب شده و لازم‌الاجراست، به نظر می‌رسد دولت نتواند جلوی تصویب نهایی این طرح را بگیرد.

 

از اظهارنظر مخاطبان نیز اینطور برمی‌آید که مردم نیز از این طرح خیلی راضی نیستند زیرا پرداخت این مبالغ را در مقابل سیل گرانی‌ها راه‌گشا نمی‌بینند. آنها از مسئولان می‌خواهند که جلوی گرانی گرفته شود چون این کار بهتر از دادن یارانه است.

 

طبق آمارهای مرکز آمار ایران نیز میانگین قیمت کالاهای مصرفی خانوارهای کشور در شهریور ماه نسبت به ماه قبل 3.6 درصد گرانتر شده، همچنین این اقلام مصرفی نسبت به شهریور سال گشته بیش از 34 درصد رشد قیمت داشته که طبیعتا معیشت را برای مردم سخت کرده است.

 
 

«یارانه نی‌خواهیم، جلوی تورم را بگیرید»

«کاش بجای این کارها تورم رو پایین می آوردید»

 

«مثلا با این 60 هزار تومن چندقلم کالای اساسی میشه خرید ماکه خانواده سه نفری هستیم ،بابا نخواستیم یارانه ،حقوق های کارگر رو ببرید بالا که بتونیم زندگی کنیم»

 

«یارانه نمیخواهیم دست ازسرمردم بردارین بااین گرونی ۶۰تومن اخه پولیه»

 

«لطفأ اگر امکان دارد قیمت اجناس و کالا و مواد غذایی وخودرو ،غیره به همان حالت قبل برگردانید یارانه هم نخواستیم ارزانی خودتون»

 

«کاش یارانه ندن اماجلو گرونی روبگیرن واقعا کم اوردیم»

 

«بنده حاضرم پول یارانه معیشتی وبا پول یارانه بنزین و این ۶۰ هزارتومان جدید رو با پولی هم که خودم اضافه میکنم و تقدیم کنم.بجاش گرونی متوقف بشه وقیمتها برگرده سرجایش اولش..آره باباجان»

 

«مثل یارانه معیشتی هست که گفتن به شصت میلیون نفر دادن ولی از هر کسی که میپرسی میگه به ما که ندادن حتی به ضعیفترین قشر هم ندادن به نظرم فقط میخوان یه جوری بودجه رو بردارن بگن یارانه دادیم»

 

«‌نمایندگان عزیزتوجه داشته باشندکه تسبت به تورم هرماه وهرسال یارانه ها هم بالابیان.وگرنه بااین تورمها تصویب ها به درد نمیخوره هیچ.خودش دردمیشه.»

«با پول یارانه فقط میشه یه شونه تخم مرغ خرید .که اونم فکر کنم تا ابان ماه اصلا نشه خرید»

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه