واریز یارانه 120 هزار تومانی به حساب مردم نهایی شد + مبلغ یارانه

واریز یارانه 120 هزار تومانی به حساب مردم نهایی شد + مبلغ یارانه
کدخبر : 14278

جزئیات طرح پرداخت یارانه خرید کالاهای اساسی برای ۶۰ میلیون نفر در جلسه هفته آینده مجلس نهایی خواهد کرد و طبق گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه این یارانه از اول مهر لحاظ می‌شود.

بیش‌تر یارانه‌ توسط دولت برای تولیدکنندگان یا توزیع‌کنندگان در یک صنعت، برای جلوگیری از رکودآن صنعت یا جلوگیری از افزایش قیمت تولیدات آن و یا برای ترغیب به استخدام نیروی کار بیش‌تر اعطا می‌شوند. مثال‌های آن یارانه‌هایی است که برای حمایت از صادرات، یا به‌منظور پایین نگه‌داشتن هزینهٔ زندگی برای برخی خوردنی‌ها، و یا برای افزایش تولید مزارع و رسیدن به خودکفایی در تولید غذا پرداخت می‌شوند. 

 

خبرمهم : رئیس جمهور یارانه نقدی را حذف کرد !؟ + عکس

 



اگرچه از دیدگاه اولیه خرج کردن دولت از مبالغ بودجه عمومی کشور جهت افزایش قدرت خرید جامعه، نوعی عمل غیراقتصادی است (زیرا علاوه بر اینکه سودی برای دولت ندارد بلکه ضرر اقتصادی هم دارد)، اما در کل این فرایند دارای نکات بسیار مثبتی است که مهمترین آن افزایش رفاه عمومی جامعه است. یارانه‌ می‌توانند با رقابتی ساختن مصنوعی کالاها و خدمات داخلی در مقابل واردات، به‌عنوان شکلی از حمایت‌گرایی یا محدودیت تجاری باشند. همچنین یارانه‌ها می‌توانند در بازارها خلل ایجاد کنند و هزینه‌های اقتصادی بزرگی را تحمیل کنند. 

 

از روز یکشبنه هفته آینده یعنی 27 مهر ماه مجلس یازدهم پس از دو هفته کار خود را از سر می‌گیرد و یکی از موضوعات مهم در دستور کار مجلس تصویب نهایی طرح پرداخت یارانه خرید کالا برای 60 میلیون نفر است.

 

کلیات این طرح در جلسه روز هشتم مهر با رای 80 درصدی نمایندگان مجلس تصویب شد، با اجرایی شدن آن قرار است به 40 میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه 60 هزار تومانی و به 20 میلیون نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مبلغ 120 هزار تومان برای خرید کالاهای اساسی پرداخت شود.

 


خبر جنجالی : لورفتن فیلم رقص نفیسه روشن در شب عروسی اش جنجال به پا کرد + عکس


 

از آنجایی که قرار بود این یارانه در شش نوبت و از مهر ماه پرداخت شود، ولی هنوز جزئیات آن تصویب نشده و دولت با آن مخالف است ،به نظر می‌رسد که اولین نوبت آن در آبان ماه پرداخت شود.

 

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این خصوص توضیح داد: کالابرگ ۶۰ میلیون ایرانی در صحن تصویب شده بود اما به دلیل ملاحظات دولت دوباره به کمیسیون برگشت. پس از تصویب جزئیات جدید در صحن، یارانه کالایی مردم از اول مهر محاسبه و به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

 

این وجوه به صورت نقدی نیست و به عنوان اعتبار الکترونیکی برای خرید کالاهای اساسی اختصاص داده می‌شود.

 

در خصوص مشمولان این طرح نیز بیشتر گمانه‌زنی‌ها درباره افرادی است که دریافت کننده یارانه معیشتی بنزین هستند و تعداد این آنها طبق گفته وزارت کار، حدود 60 میلیون نفر است.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    سلام بابا یارانه نمیخواهیم قیمت جنسها رو ارزون کنید

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه