خبر بد برای یارانه بگیران معیشتی

خبر بد برای یارانه بگیران معیشتی
کدخبر : 15964

یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقفد است که قانون پرداخت یارانه کمک‌معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی ناقص اجرا شده و دولت باید تکلیف پرداخت یارانه ۶۰ هزار تومانی را نیز مشخص کند.

 سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی و به دنبال تفاهم‌ درباره حمایت از معیشت اقشار کم‌درآمد که در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا کسب درآمد آنها مختل شده، مقرر شده به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه 120 هزار تومان پرداخت شود.

 

بر همین اساس، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم معتقد است که دولت، مصوبه قانونی مجلس برای پرداخت یارانه 120 هزار تومانی را به طور کامل اجرا نکرده است.

 

وی در تشریح جزئیاتی از نحوه اجرای قانون پرداخت یارانه 120 هزار تومانی از سوی دولت، اظهار کرد: طبق آنچه که دولت اجرا کرده، پرداخت یارانه 120 هزار تومان به هر نفر جهت جبران خسارت‌های ناشی از کرونا، به صورت ماهیانه، با مصوبه مجلس مطابقت دارد، اما طبق قانون به 30 میلیون نفر نیز باید ماهانه 60 هزار تومان پرداخت کنند که در اطلاعیه ستاد کرونا برای پرداخت کمک‌معیشت جبران خسارت‌های کرونایی، این موضوع ذکر نشده است.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: باید مشخص شود که اعتبارات در نظر گرفته شده برای تعداد 30 میلیون نفر از جمعیت کشور که قرار شده ماهانه 60 هزار تومان دریافت کنند، در کجا هزینه شده است؟

 

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه با این احتساب نیمی از مصوبه مجلس عملیاتی شده است، اما نیمی دیگر آن اجرا نشده است، گفت: باید دولت تلاش کند مصوبه مجلس را به طور کامل عملیاتی کند، به طوری که مابقی اقشار کم‌درآمد را نیز که مجلس مقرر کرده بود، یارانه 60 هزار تومانی را دریافت کنند.

 

وی تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس، دولت برای پرداخت یارانه جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به 30 میلیون نفر از اقشار کم‌درآمد جامعه می‌بایست، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، هر نفر ماهیانه 60 هزار تومان پرداخت کند که این قانون باید به‌طور کامل اجرا شود و دولت برنامه‌ای برای آن نیز ارائه دهد، اعتبارات و منابع لازم از سوی مجلس برای آن در نظر گرفته شده و ردیف‌هایش مشخص است.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: طبق مصوبه مجلس قرار شده بود دولت به حدود 20 تا 21 میلیون نفر از اقشار کم‌درآمد جامعه، ماهیانه 120 هزار تومان پرداخت کند، یعنی افرادی که کمتر از حداقل حقوق درآمد دارند، نفری 120 هزار تومان پرداخت کند، البته دولت این تعداد را براساس محاسباتی که داشته، به حدود 29 میلیون نفر رسانده، برای سایر افراد تا سقف 60 میلیون نفر نیز می‌بایست هر نفر، 60 هزار تومان پرداخت شود.

 

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: طبق این مصوبه مجلس که به قانون تبدیل شده، دولت ‌باید به نزدیک 30 میلیون نفر از اقشار کم‌درآمد، ماهیانه 60 هزار تومان پرداخت کند، البته دولت در اجرای این قانون عدول کرده و آن را ناقص اجرا کرده است، به طوری که برنامه و دستورالعملی برای نحوه پرداخت 60 هزار تومان ماهیانه به نزدیک 30 میلیون نفر مشخص نیست و اصلا دولت برنامه‌ای برای آن ارائه نداده است.

 

وی اضافه کرد: از طرف دیگر، طبق مصوبه قانونی مجلس، مقرر شده دولت رقم‌های 60 و 120 هزار تومانی را به مدت 6 ماه پرداخت کند، اما شاهدیم دولت در اجرای قانون، این بخش را نیز ناقص اجرا کرده و قصد دارد آن را در 4 ماه پایانی سال اجرا کند که در این باره هم دولت در اجرای قانون کوتاهی کرده است. 

 

نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر اینکه طبق مصوبه مجلس، 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه جبران خسارات ناشی از کرونا، مدنظر قرار داده شده است، اظهار کرد: این مبلغ برای 6 ماه مصوب و منظور شده، باید مشخص شود هزینه‌‌کردهای 2 ماهِ دیگر برای مدت زمان اجرای این قانون کجاست؟

 

میرتاج‌الدینی اضافه کرد: باید برای دو ماه ابتدایی سال آینده نیز پیش‌بینی‌هایی در قانون بودجه سال 1400، برای پرداخت یارانه جبران خسارات ناشی از کرونا داشته باشیم تا دولت بتواند در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال آینده این مبالغ را به جامعه هدف پرداخت کند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: باید پیگیری کنیم که این قانون به صورت کامل اجرا شود، این قانونی که از اواخر آذر امسال اجرا شده، آن چیزی نیست که در مجلس مصوب شده است، قانون باید به‌طور کامل اجرا شود.

 

 

منبع : تسنیم 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه