چه کسانی یارانه 1 میلیونی نگرفتند ؟

چه کسانی یارانه 1 میلیونی نگرفتند ؟
کدخبر : 16112

آنگونه که سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا خبر داده قرار بود واریز یارانه کرونا تا پایان این هفته ادامه داشته باشد و این یارانه به حساب جاماندگان واریز شود. اما آیا این یارانه واریز شده است؟

همزمان با آغاز واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا، بسیاری از مشمولان و واجدان شرایط اعلام کردند که هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده، چه افرادی که شرایط اعلام شده را داشتند و چه افرادی که وام کرونای مرحله اول و دوم را گرفته بودند.

 

بعد از این انتقادات، وزارت کار اعلام کرد که احتمالا خطایی در شناسایی افراد رخ داده و حسین میرزایی، سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا هم گفت روند واریز یارانه ادامه دارد تا این پول به حساب مردم واریز شود.

 


خبرداغ : پست معنادار بهاره رهنما غوغا به پا کرد + عکس


 

اما امروز، جمعه در آخرین روز هفته، بسیاری از افراد هنوز منتظر واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی هستند اما هیچ خبری از پیامک واریز پول نیست. آنها می‌خواهند بدانند که چرا پولی به حسابشان واریز نشده و آیا واقعا دولت معیاری برای شناسایی خانوارها داشته یا نه؟

 

خطای شناسایی دی ماه هم تکرار می‌شود؟

برخی می‌گویند این روند معمول دولت است که نمی‌تواند هیچ کاری را بدون خطا انجام دهد. حتی اگر این کار واریز یارانه از روی لیست نهادهای حمایتی باشد. برخی معتقدند تعداد واقعی مشمولان یارانه ۳۴ میلیون نفر نبوده و دست دولت برای واریز چنین یارانه‌ای برای این جمعیت تنگ است.

برخی هم می‌گویند یارانه واقعا به حساب ۳۴ میلیون نفر واریز شده اما گویا دولت به جای شناسایی نیازمندان، قرعه‌کشی کرده است!

اما نگرانی مهم مردم این است که آیا این خطای در شناسایی دریافت‌کنندگان یارانه ۱۰۰ هزار تومانی قرار است در یارانه واریزی دی ماه هم تکرار شود؟

بسیاری می‌گویند امیدوارند که دولت این ماه لیست واریزی‌ها را به روز کند و این ماه و دو ماه آینده، مشمول این یارانه شوند.

اما دولت هنوز توضیح نداده که آیا قرار است واریزی‌های دی، بهمن و اسفند هم از روی لیست واریزی آذر انجام شود یا نه، با توجه به انتقادات و اشتباهاتی که شده، لیست به روز می‌شود؟

در ادامه نظرات برخی از کاربران تجارت‌نیوز را می‌خوانید:

 

خبری از واریز آخر هفته نبود!

«یعنی از روی لیست هم اشتباه واریز می‌کنید؟ من نوبت اول وام یک میلیونی را گرفتم. اما این بار نه وام کرونا را دادن نه یارانه ۱۰۰ تومانی را.اون بار خطا کردید یا این بار؟»

«من دفعه قبل وام را گرفتم. اما این بار نه وام را گرفتم نه یارانه را. گفتن حسابت مسدوده. چک کردم نیست!»

«مگه نگفتن اشتباه شده تو این هفته واریز می‌کنند؟ خب کو واریزی؟ من دفعه قبل گرفتم. این بار هیچی. الان آخر هفته کیا واریزی جدید داشتن؟»

«حالا یه عده بیمه داشتن و حقوق. من زیر پوشش بهزیستی هستم چون دخترم ناشنواست. برای منم واریز نکردن!»

«گفتن برای یه سری از مستمری‌یگسرا ریختیم چون درآمدشون کم بوده. والا من کلا ماهی ۸۰۰ هزار تومن می‌گیرم. کسی از من کمتر حقوق می‌گیره که برای من نریختن؟ خب بگید لیستی در کار نیست و تمام.»‌

«سری قبل برای من وام یک میلیونی واریز شد. بنده نه حقوق ثابت دارم نه بیمه نه بازنشستگی. ۵۰ سال سن دارم. میخوام بدونم چرا برای من وام یک میلیونی واریز نشده. چه جوری برسی کرده دولت؟»

«مگه نگفتید اشتباه شده آخر هفته میریزیم؟ اینم آخر هفته. چرا نریختید. من هم شرایط را دارم هم وام را دفعه قبل گرفتم. چرا واریز نکردید؟»

«من زیر پوشش کمیته بودم بهم یارانه ۱۰۰تومنی رو ندادن. اما خانواده‌ای را مش‌شناسم تحت پوشش نیستن و ۱۲۰ گرفتن! اینم واریزی دولت محترم!»

 

برای ما دیشب واریز شد!

اما عده دیگری هم خبر داده‌اند که روز پنج‌شنبه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حسابشان واریز شده است.

«به ما دیشب دادن به شما هم میدن به نوبت.»

«برای من هم یک میلیون را ریختن هم ۱۰۰ هزار تومان رو درضمن من نه بیمه هستم نه حقوق ثابتی دارم نه خونه دارم نه ماشین صاحب ۲ فرزندم اجاره نشین هم هستم.»

«هوررررررررا بلاخره ۱۰۰تومان یارانه رو واریز کردن ممنونم دولت محترم.»

«مال من واریز شد تشکر از پیگیری‌های تجارت نیوز من سه تا بچه داشتم بیکار و بدون هیچ بیمه پانصدهزار واریز شد ممنون.»

«برای من دیروز واریز شد خدا خیرشون بده بد گرفتار بودم.»

«برای من بعد از ۶روز واریز شد یعنی ۳دی ماه ۴۰۰هزارتومان.»

«چند دقیقه پیش پیامک کمک صدهزاری برام اومد واریز شد ممنون از تجارت نیوز که پیگیری کرد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه