علت کسری یارانه فروردین مشخص شد

علت کسری یارانه فروردین مشخص شد
کدخبر : 18422

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها از ۸۷ درصد یارانه‌بگیران نقدی ۳۵ هزار تومان کسر می‌شود.

 سازمان هدفمندی یارانه در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد:یکصد و بیست و دومین مرحله یارانه نقدی مربوط به فروردین ماه سال جاری به جهت مصادف شدن با روز جمعه، یک روز زودتر از موعد مقرر هر ماه در روز پنج شنبه مورخ ۱۹ فروردین راس ساعت ۰۰/۲۴ پرداخت خواهد شد. یارانه پرداختی فروردین ماه ( ۱۴۰۰ ) مانند سنوات گذشته به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

 

در اطلاعیه سازمان هدفمندی آمده است:ب راساس مصوبه ستاد ملی کرونا واطلاع‌رسانی‌های قبلی انجام شده ،این ماه دهمین قسط از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات رادریافت کرده‌اند کسر خواهد شد.

 

رمزگشایی از بند آخر اطلاعیه هدفمندی یارانه‌ها

پس از شیوع کرونا دولت تصمیم گرفت، دولت تصمیم گرفت در کنار پرداخت تسهیلات به کسب و کارها مبلغ یک میلیون تومان از محل منابع بانکی به صورت وام به حساب یارانه ‌گیران که ٢٣ میلیون خانوار هستند، واریز کند.

 

منابع تامین مالی این وام از محل منابع بانکی بود و در ابتدا پیش‌بینی شده بود که این تسهیلات با سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه به حساب یارانه متقاضیان واریز و اقساط آن در هر ماه از همین حساب کسر شود. اما در ادامه نرخ سود تسهیلات برای یارانه‌بگیران به چهار درصد تقلیل داده شد. در واقع سود ۱۲ درصدی میان دولت و مردم تقسیم شد و چهار درصد آن را یارانه‌بگیر متقاضی وام و هشت درصد دیگر را دولت پرداخت کند.

 

مدت بازپرداخت این تسهیلات نیز به ۳۰ماه افزایش یافت و بر این اساس مقرر شد ماهیانه ۳۵ هزار تومان از حساب سرپرستان خانوار دریافت کنندگان وام کسر شود.

 

براساس اعلام دولت، در مجموع ۲۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۹۳ خانوار معادل ۸۷ درصد از کل خانوارهای یارانه‌بگیر تسهیلات مذکور را دریافت کردند.

 

کسر اقساط وام یک میلیونی مطابق اعلام دولت از تیرماه سال قبل شروع شد و تا کنون ۹ قسط از حساب خانوار کسر شده است.بامداد پنج شنبه نیز قسط دهم از حساب سرپرست خانوارهای کسر می شود تا تعداد اقساط باقی مانده به ۲۰ قسط برسد. آخرین قسط وام یک میلیون تومانی آذر سال ۱۴۰۱ کسر خواهد شد.

 

با این حساب در ساعت ۱۲ امشب ۳۵ هزار تومان از یارانه ۲۱ میلیون و ۵۱ هزار و ۳۹۳ خانوار کسر خواهد شد و فقط ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان بابت یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان نقدی واریز می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه