زمان واریز حقوق جدید بازنشستگان

زمان واریز حقوق جدید بازنشستگان
کدخبر : 18441

حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در این ماه از چند جهت مهم است، رئیس سازمان هم گفته که حقوق فروردین بازنشستگان طبق روال ماه‌های قبل واریز می‌شود، بنابراین این واریزی از امروز آغاز می‌شود.

 حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طی ماه‌های اخیر در دهه سوم ماه واریز شده و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز اعلام کرده که در فروردین حقوق‌ها با زمان‌بندی معمول و مشابه ماه‌های گذشته پرداخت می‌شود. همچنین به گفته او قرار بود احکام جدید افزایش حقوق از روز دوشنبه ۱۶ فروردین برای بازنشستگان قابل دسترس باشد اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

 

پیگیری‌های تجارت‌نیوز در خصوص علت تاخیر نیز حاکی از این است که باید تغییر دیگری روی حکم‌های جدید اعمال و نسخه جدیدی تهیه شود که این موضوع موجب کند شدن فرایند بارگزاری احکام شده است.

 

طبق روال ماه‌های گذشته حقوق بازنشستگان باید از روز جمعه بیستم فروردین بر اساس جدول زمان‌بندی مبتنی بر حروف الفبا واریز شود، سازمان تامین اجتماعی نیز وعده واریز را از امروز داده است.

 

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر است؟

همچنین حداقل حقوق برای بازنشسته‌ حداقل‌بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده، با داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

براساس اظهارات مسئولان تامین اجتماعی این مبلغ با انجام افزایش حقوق سالانه ۳۹ درصدی و طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان لحاظ شده است.

 

برخی از بازنشستگان معترض هستند که چرا با انجام متناسب‌سازی و افزایش حقوق سالانه حقوقشان افزایش قابل توجهی نداشته، آنها می‌گویند با این تورم و افزایش قیمت‌ها این میزان متناسب‌سازی جوابگوی هزینه‌های آنها نیست.

 

در واقع اگر قرار بود به این مبلغ ۳۹ درصد دیگر نیز اضافه شود یک بازنشسته ۳۰ سال خدمت با همسر و دو فرزند باید در فروردین حدود شش میلیون تومان دریافت کند که یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از رقم اعلام شده رئیس سازمان تامین اجتماعی بیشتر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه