یارانه ماه رمضان چرا کم شد ؟

یارانه ماه رمضان چرا کم شد ؟
کدخبر : 18753

وزیر کار وعده واریز یارانه رمضان به میزان یارانه معیشتی را داده بود اما مبلغی کمتر واریز شد، حالا این کسری یارانه را چه کسی جبران می‌کند؟

چهارشنبه گذشته بسه معیشتی یا یارانه ماه رمضان به حساب سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر واریز شد، اما مبلغ پرداختی با مبلغی که وعده داده شده مطابقت ندارد.

 

وزیر کار در این خصوص گفته بود که تمامی افراد یارانه‌بگیر معیشتی که حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم هستند و از سبد حمایتی استفاده می‌کنند، معادل آن یارانه معیشتی را یک‌ماه مازاد بر آنچه که در ماه رمضان دریافت می‌کنند، در اختیارشان قرار گیرد.

 

 

در این طرح باید برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شد؛ اما مبلغ واریزی حدود ۲۰ هزار تومان کمتر بوده است که در مجموع ۶۰ میلیون نفر رقم قابل توجهی می‌شود.

 

 

دولت ماهانه بیش از ۲۸۷۰ میلیارد تومان یارانه معیشتی بنزین می‌پردازد اما برای این طرح ۲۵۰۰ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده، یعنی حدود ۳۷۰ میلیارد تومان کمتر، که دلیل کم واریز شدن هم به خاطر بودجه کمتر آن است.

 

اما به نظر می‌رسد وزیر کار که وعده واریز یارانه معیشتی را داده باید درباره این موضوع پاسخگو باشد. روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتر در واکنش به این سوال که چرا بین وعده وزیر کار و مبلغ واریزی اختلاف وجود دارد نوشت که این واریزی‌ها به عهده وزارت کار نیست.

 

این پاسخ روابط عمومی در مقابل اظهارات صریح وزیر کار قانع‌کننده نیست و به این سوال پاسخ داده نشده که چرا علی‌رغم اعتراض مردم به مبلغ کسر شده، کسی پاسخگو نیست؟

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • مهدی عنایت
    0

    معجزه قرآن راحت وروان برای بادگیر ی

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه