چگونه وام ازدواج دریافت کنیم ؟

چگونه وام ازدواج دریافت کنیم ؟
کدخبر : 18758

اگر برای دریافت وام ازدواج اقدام کرده‌اید، در هر مرحله‌ ممکن است با مشکلاتی مواجه شده باشید. در این گزارش به مهم‌ترین سوالات دریافت وام ازدواج و مراحل دریافت آن پاسخ داده شده است.

  به نظر می‌رسد دردسر وام ازدواج برای مردم یکی دو تا نیست. گذشته از افرادی که درگیر ضامن و وثیقه و نوبت هستند گروهی هم در دریافت کد رهگیری، انتخاب بانک و شعبه، باطل کردن ثبت نام و… به مشکلاتی برمی‌خورند.

 

در ادامه پاسخ بانک مرکزی به تعدادی از پرتکرارترین سوالات مخاطبان درباره مراحل دریافت وام ازدواج آمده است:

 

۱_اگر در مراحل ثبت نام و پر کردن فرم موفق به دریافت کد رهگیری نشدید با مراجعه به قسمت بازیابی کد رهگیری و واردکردن مشخصات مربوطه در بخش‌های تعیین شده کد رهگیری خود را بازیابی کنید.

 

۲_اگر هنگام ثبت نام اولیه مشخصات متقاضیان به اشتباه ثبت شد اما ثبت نام در سامانه انجام شده بود برای اصلاح اطلاعات، متقاضی می‌تواند با مراجعه به قسمت ویرایش ثبت نام اطلاعات خود را ویرایش کند اما در صورتی که هنوز صحت و سقم اطلاعاتش از سوی ثبت احوال تایید نشده باشد متقاضی باید با مراجعه به قسمت ثبت نام جدید، مجددا ثبت نام کند.

 

۳_در صورتی که برای بانک جدید ثبت نام کرده باشید اما ناگهان با بانک قبلی خود برای دریافت به تفاهم برسید می‌توانید برای حذف ثبت‌نام جدید خود می‌توانید اقدام کنید به شرط این که برای ثبت‌نام جدیدتان در بانک، تعیین شعبه انجام نشده باشد.

 

۴_پس از گذشت تاریخ انقضای تعیین شده، امکان تمدید مهلت آن وجود ندارد و متقاضیان فقط ۱۲ روز برای مراجعه به شعبه خود زمان دارند.

 

۵_اگر مدت زمانی طولانی در انتظار تعیین شعبه مانده‌اید می‌توانید با مراجعه به ادارات سرپرستی بانک‌ها از روند تعیین شعبه خود مطلع شوید. همچنین با توجه به شرایط فعلی و شیوع کرونا می‌توانید با تماس تلفنی با پشتیبانی بانک‌ها این روند را پیگیری کنید.

 

۶_پس از پذیرش متقاضی از طرف بانک تنها یک ماه فرصت برای تکمیل مدارک مورد نیاز در نظر گرفته شده است. در غیر این صورت نام متقاضی از سامانه حذف می‌شود تا جای فرد به سایرین داده شود.

 

۷_علت عدم امکان ثبت نام در یک بانک خاص در استانی مشخص این است که در صورت اتمام اعتبار بانک یک استان یا افزایش بیش از حد شمار مراجعین به بانک مذکور در استان مورد نظر، امکان ثبت‌نام برای متقاضی جدید وجود ندارد. متقاضی باید در زمان دیگری برای ثبت‌نام به سایت مراجعه یا بانک‌های دیگری را انتخاب کند.

 

۸_اگر با گذشت یک هفته از زمان ثبت نام هنوز شعبه شما معرفی نشده احتمالا علتش مراجعه همزمان تعداد زیادی از متقاضیان به سایت است. تعیین شعبه با توجه به میزان کثرت مراجعان و منابع قرض‌الحسنه بانکی صورت می‌گیرد.

 

۹_ اگر هنگام ثبت نام هیچ بانکی در لیست ارائه نشد به این معناست که با افزایش بیش از حد مراجعه به بانک‌های استان امکان ثبت نام برای متقاضیان جدید وجود ندارد. متقاضی باید در فرصت‌های بعدی با اعلام اعتبارات جدید برای ثبت نام به سامانه مراجعه کند.

 

۱۰_اگر در هنگام ثبت نام پیام خطای ناشناس دریافت کردید در ساعات کم ترافیک و از طریق سایت اصلی وارد شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه