علت کسری یارانه جدید

کدخبر : 18769

یارانه رمضان خانوارها کم واریز شده، این در حالی است که وزیر کار رقم بالاتری را وعده داده بود. حالا ۶۰ میلیون نفر به یارانه دریافتی خود معترض هستند اما کسی پاسخگو نیست.

 چهارشنبه گذشته یارانه کرونا کمتر از میزان وعده داده شده واریز شد، این اختلاف واریزی‌ها در مجموع کل یارانه‌بگیران معیشتی معادل ۳۷۰ میلیارد تومان است. به عبارت دیگر وزیر کار وعده واریز ۲۸۷۰ میلیارد تومان را به حساب ۶۰ میلیون نفر داده اما ۲۵۰۰ میلیارد تومان واریز شده که فاصله معناداری با رقم اولیه دارد.

 

براساس اظهارات مخاطبان تجارت‌نیوز مبلغ واریزی به نسبت تعداد خانواری که باید واریز می‌شده کمتر است، یعنی باید برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز می‌شد.

 

اما برای خانواده یک نفره ۵۱ هزار تومان، دو نفره ۹۸ هزار تومان، سه نفره ۱۲۵ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۱۵۳ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۱۸۰ هزار تومان واریز شده است.

 

روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتر در واکنش به این سوال که چرا بین وعده وزیر کار و مبلغ واریزی اختلاف وجود دارد نوشت که این واریزی‌ها به عهده وزارت کار نیست. اما این پاسخ روابط عمومی در مقابل اظهارات صریح وزیر کار قانع‌کننده و کافی نبوده است اما این وزارتخانه همچنان از ارائه توضیحات بیشتر خودداری می‌کند.

 

بسیاری از یارانه‌بگیران نیز می‌گویند این مبلغ نیز نمی‌تواند کمکی به هزینه‌های یک خانوار کمک کند:

 

«پول یه کیسه برنج هم نریختن منی که سه فرزند دارم ومستجر هم هستم ومریض هم دارم چکار کنم»

 

«من سه نفریم ۱۲۵ریختن آخه چی میشه خریدباش یک کیلوگوشتم نمیشه»

 

«برای خیلی ها که شغل ازاد هستن نریختن ،دوما با این مقدار پول خرج یه روز خونه رو نمیشه داد چه برسه به یه ماه»

 

«واقعا با.خودشون چی فکر کردن. این پولی. که دادن باید اسمشو بذارن. بسته معیشتی خرید نان ماه رمضان»

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه