علی عبدالهی ، رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند خبر داد:

برنامه امسال برای توسعه اقتصاد هوشمند

برنامه امسال برای توسعه اقتصاد هوشمند
کدخبر : 18862

رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند ضمن اعلام اقدامات انجام شده در سال گذشته، برنامه امسال این مرکز را نیز بیان کرد.

به گزارش رصد اقتصادی ، علی عبدالهی اظهار کرد: سال گذشته معادل ۲۵ پروژه در راستای توسعه دولت الکترونیک و اقتصاد هوشمند عملیاتی شد و در ارزیابی دولت الکترونیک نیز وزارت اقتصاد رتبه نهم را کسب کرد.

وی افزود: خزانه داری الکترونیک و سامانه مدیریت بدهی و تسویه اسناد خزانه در سال گذشته به سرانجام رسید و در زیر مجموعه‌های وزارتخانه نیز پروژه‌هایی چون پنجره واحد خدمات مالیاتی، دریافت کد یکتا برای بیمه، استفاده از تجهیزات هوشمند برای ردیابی و ارزشیابی کالاها، سجام و توزیع سود سهام به صورت الکترونیکی محقق شد. 

رئیس مرکز مدیریت فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند ادامه داد: امسال هم مبتنی بر سند اقتصاد هوشمند، به زیر مجموعه‌های وزارت اقتصاد نامه زده شده که پروژه و طرح‌های خود را اعلام کنند تا برنامه اجرایی شکل بگیرد. هدف در سال گذشته این بود که بخش‌هایی که به سمت الکترونیک شدن حرکت نکردند را به این سمت ببریم و امسال سعی می‌شود تا به سمت هوش تجاری و بیگ دیتا حرکت کنیم و از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده کنیم. 

عبدالهی بیان کرد: در این زمینه مطالعاتی را مبنی بر بکارگیری بلاکچین‌ در زیر مجموعه‌های وزارتخانه ِآغاز شده که می‌خواهیم با دو مرکز بزرگ در این زمینه، تفاهم نامه امضا و به این سمت حرکت کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به پنجره واحد فرصت سرمایه گذاری گفت: پنجره واحد برای کل متقاضیان داخل کشور و ذی نفعان خارجی است که تمامی فرصت‌های سرمایه گذاری در سطح ملی و فراملی را به صورت مکانیزه در اختیار افراد قرار می‌دهد. اطلاعاتی چون ابعاد پروژه، مشخصات فنی پروژه، میزان سرمایه مورد نیاز و سایر اطلاعات در فرم‌های مربوطه این پنجره قرار می‌گیرد و امکان مقایسه و جست‌وجو فرصت سرمایه گذاری براساس معیارهای دیگر و درخواست سرمایه گذاری را نیز فراهم می‌کند.

 

ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه